//
کدخبر: ۴۴۹۰۴۶ //

از تسکین درد تا کاهش استرس؛ ۶ فایده شگفت‌انگیز ماساژ گوش

تحقیقات نشان می‌دهند که ماساژ روزانه گوش می‌تواند به طور مؤثری در کاهش درد در بدن کمک کند.

 از تسکین درد تا کاهش استرس؛ ۶ فایده شگفت‌انگیز ماساژ گوش
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت bright side منتشر شد، ماساژ گوش به اعصاب آرامش می بخشد و می تواند ذهن را از مشکلات و ناراحتی های فیزیکی رها کند.

در این مطلب به تعدادی از تعدادی از فواید ماساژ گوش اشاره می‌کنیم:

کاهش دردهای عضلانی:

دانشمندان در یک آزمایش جدید تأثیر ماساژ گوش بر کاهش درد در افراد مبتلا به کمر درد مزمن بررسی کردند. نتایج نشان دادند که این ماساژ ساده می‌تواند به طور مؤثری در کاهش درد کمک کند.

ماساژ گوش، با تحریک پایانه‌های عصبی، می‌تواند به ترشح اندورفین کمک کرده و باعث کاهش درد شود. همچنین، این ماساژ می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند و در کنترل دردهای فیزیکی بهبود بخشد.

کاهش اضطراب:

ماساژ گوش می‌تواند در کاهش اضطراب نیز موثر باشد. تحقیقات انجام شده روی بیماران زن در دوران انجام درمان لقاح مصنوعی نشان داده‌اند که ماساژ گوش برای چنین موقعیت‌های اضطراب آوری می‌تواند کمک کننده باشد.

تسکین میگرن و سردرد:

ماساژ گوش یک روش طبیعی و بی‌ضرر برای تسکین میگرن و سردرد است. با ترکیب ماساژ گوش با درمان‌های طبیعی مانند مصرف چای نعناع فلفلی، می‌توانید بهبود بیشتری در درمان این نوع دردها داشته باشید.

کاهش سریع‌تر وزن:

تحقیقات نشان داده‌اند که ماساژ گوش به همراه ورزش و رژیم غذایی سالم، می‌تواند به سرعت کاهش وزن کمک کند. بعد از دستیابی به وزن مورد نظر خود هم این ماساژ را ادامه دهید تا وزن تان ثابت بماند و سلامتی تان حفظ شود.

رفع بی‌خوابی:

ماساژ گوش به عنوان یک روش آرامش‌بخش، می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از خواب آرامش بیشتری داشته باشید. هرچند که این روش تنها به تنهایی نماساژ گوش ممکن است بر کاهش درد کمر درد مزمن تأثیر مثبتی داشته باشد، اما لازم است توجه داشته باشید که این موضوع هنوز به خوبی تحقیق نشده است و نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

افزایش انرژی:

تحریک پایانه های عصبی گوش ها می‌تواند برخی مراکز مغز را فعال‌تر کند و احساس خستگی را از میان ببرد. می توانید این کار را طی روز هم انجام دهید، زمانی که خستگی بر شما غلبه می‌کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان