//
کدخبر: ۴۴۵۶۷۳ //

خوردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون معجزه هایی دارد

خواه یک قاشق از آن را بنوشید یا آن را روی بستنی خود بریزید یا آن را درون قهوه بریزید! متخصصان سلامت با این نظر موافق هستند با وارد کردن روغن زیتون به رژیم غذایی تان مرتکب هیچ اشتباهی نخواهد شد.

خوردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون معجزه هایی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

روغن زیتون که گاهی به عنوان طلای مایع شناخته می‌شود ملکه چربی‌ها است: تک غیراشباع و مملو از آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات سالمی که در چربی‌های حیوانی یا فرآوری شده پیدا نمی‌کنید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که این تغییر را انجام می‌دهند از فهرست طولانی‌ای از مزایای سلامتی نیز برخوردار خواهند شد.

فواید روغن زیتون برای سلامتی چیست؟

یکی از رایج‌ترین فواید روغن زیتون استفاده از آن به عنوان یک ملین طبیعی است. یبوست یا اجابت مزاج نادر یا ناراحت کننده شایع‌ترین گلایه بیماران در حوزه دستگاه گوارش است و میلیون‌ها امریکایی را وادار می‌کند هر سال برای ویزیت‌های پرهزینه از نظر مالی به پزشک مراجعه کنند.

یبوست به این دلیل رخ می‌دهد که روده بزرگ آب زیادی از مدفوع شما جذب می‌کند. طبق مقاله‌ای که توسط کلینیک کلیولند منتشر شده این وضعیت مدفوع شما را خشک می‌کند و قوام آن را سخت می‌کند و بیرون راندن آن را از بدن دشوار می‌کند.

روغن زیتون می‌تواند به تسکین این مشکل کمک کند. چربی‌ها به تسکین داخل روده فرد و نرم شدن مدفوع با کمک به جذب آب بیش‌تر کمک می‌کنند.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی  مطالعات هم چنین نشان داده اند که افزودن روغن زیتون بیش‌تر به رژیم غذایی شما ممکن است خطر مرگ بر اثر زوال عقل هفتمین علت مرگ و میر را کاهش دهد.

برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در روغن زیتون می‌توانند از سد خونی مغز عبور کنند و به طور بالقوه تاثیر مستقیمی بر مغز داشته باشند. هم چنین این امکان وجود دارد که روغن زیتون با کمک به سلامت قلب و عروق تاثیر غیرمستقیم بر سلامت مغز داشته باشد.

روغن زیتون هم چنین یکی از عناصر اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که بار‌ها نشان داده شده که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی به ویژه بیماری عروق کرونر قلب و خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش می‌دهد. نتایج مطالعات دیگر نشان داده اند که بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن می‌تواند خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های عصبی و بیماری‌های تنفسی را کاهش دهد.

چه زمانی روغن زیتون بخورم؟

نوشیدن یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در اوایل صبح با معده خالی بسیار مفید است. انجام این کار به روغن اجازه می‌دهد تا معده را برای کمک به هضم، دفع مواد زائد و تنظیم میکروبیوتای روده در طول روز پوشش دهد.

چه نوع روغن زیتونی بخرم؟

روغن زیتون فرابکر با استفاده از فرآیند پرس سرد ایجاد می‌شود و تصفیه نشده باقی می‌ماند که به آن اجازه می‌دهد برخی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات زیست فعال را حفظ کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان