//
کدخبر: ۴۳۴۴۱۸ //

طرز تهیه روغن زیتون در خانه | ۱۲ فایده روغن زیتون+ دانلود ویدئو

برای داشتن روغن زیتون سالم و طبیعی باید خودتان آستین بالا بزنید و آن را تهیه کنید.

طرز تهیه روغن زیتون در خانه | 12 فایده روغن زیتون+ دانلود ویدئو
به گزارش فرتاک نیوز،

 اینکه روغن زیتون یک روغن مفید برای بدن است و خواص زیادی دارد را همه می دانیم اما اینکه یک روغن اصل و طبیعی را چگونه و از کجا تهیه کنیم را سخت می توانیم تشخیص دهیم؛ برای همین اینجا برای شما روش روغن گیری از زیتون را آموزش می دهیم تا به راحتی در خانه بتوانید یک روغن 100 در 100 خالص تهیه کنیم.

در این ویدئو، یک کدبانوی فرانسوی روشی ساده، خانگی و سریع برای گرفتن روغن زیتون از زیتون خام آن هم بدون داشتن دستگاه های مخصوص را به شما آموزش می دهد.

12 فایده روغن زیتون

بسیاری از فوائدی که در رابطه با زیتون اشاره شده‌اند، در روغن زیتون هم موجود هستند. اما در یک سری از جزئیات، این دو با هم تفاوت دارند. مثلا فیبر بیشتر در زیتون موجود است. اما با این حال یک سری فوائد برای روغن زتیون هم ثبت شده که موارد جدید را به صورت خلاصه شرح می‌دهیم.

۱. روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم است.

۲. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست.

۳. روغن زیتون به خاطر وجوود ویتامین E و اولئیک اسید می‌تواند مثل ایبوپروفن، خاصیت ضد التهابی داشته باشد.

۴. روغن زیتون می‌تواند از سکته‌ی مغزی جلوگیری کندسکته‌ی مغزی به دلیل وجود اختلال در رسیدن خون به مغز در نتیجه‌ی لخته شدن خون یا خونریزی ایجاد می‌شود. در کشورهای توسعه یافته، سکته‌ی مغزی پس از بیماری قلبی دومین علت شایع مرگ و میر است.نتیجه‌ی یک تحقیق روی ۸۴۱۰۰۰ نفر نشان داده که روغن زیتون تنها منبع چربی تک غیراشباع است که با کاهش خطر سکته و بیماری قلبی ارتباط دارد. در بررسی دیگری که روی ۱۴۰۰۰۰ شرکت‌کننده انجام گرفت، مشخص شد کسانی که روغن زیتون مصرف می‌کردند نسبت به کسانی که روغن زیتون مصرف نمی‌کردند، کمتر در معرض خطر سکته قرار داشتند.

۵. روغن زیتون می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

۶. روغن زیتون وزن هیچ ارتباطی با افزایش وزن یا چاقی مفرط ندارداگرچه مصرف بیش از حد چربی باعث افزایش وزن می شود، با این حال، مطالعات متعدد رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از روغن زیتون نشان داده که اتفاقا افراد وزن مطلوبی هم دارند. یک مطالعه‌ی ۳۰ ماهه روی بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی اسپانیایی نشان داد که مصرف مقدار زیاد روغن زیتون با افزایش وزن هیچ ارتباطی نداشت. جالب اینجاست که یک مطالعه‌ی سه ساله روی ۱۸۷ شرکت‌کننده نشان داد رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها در خون و حتی کاهش وزن مرتبط است.

۷. روغن زیتون می‌تواند از آلزایمر جلوگیری کند.

۸. روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهدبه نظر می‌رسد روغن زیتون برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ بسیار موثر باشد. نتیجه‌ی چندین مطالعه نشان داده روغن زیتون نه تنها اثرات مفیدی روی قند خون دارد بلکه حساسیت بدن به انسولین را هم افزایش می‌دهد که یکی از عوامل اصلی کاهش خطر ابتلا به دیابت و حتی درمان آن است. یک مطالعه که اخیرا روی ۴۱۸ فرد سالم صورت گرفته نشان داده رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا بیش از ۴۰٪ کاهش داده است.

۹. روغن زیتون می‌تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.

۱۰. روغن زیتون می تواند به درمان آرتریت روماتوئید کمک کندآرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که با تغییر شکل مفاصل و ایجاد حسی دردناک خود را نشان می‌دهد. اگرچه علت دقیق آن به خوبی شناخته نشده اما سیستم ایمنی بدن شما در صورت ابتلا به این بیماری، به اشتباه به سلول‌های طبیعی حمله می‌کند. اما به نظر می‌رسد مکمل‌های روغن زیتون می‌توانند نشانگرهای التهاب را در فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود بخشیده و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

روغن زیتون زمانی که با روغن ماهی که منبع اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی است ترکیب شود، بسیار مفیدتر هم می‌شود. در یک مطالعه، روغن زیتون و روغن ماهی به طور قابل توجهی باعث افزایش توان دست و بهبود درد مفاصل و خشکی صبحگاهی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید شدند.

۱۱. روغن زیتون خواص آنتی باکتریال داردروغن زیتون حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می‌تواند باکتری‌های مضر را مهار یا از بین ببرد. یکی از این باکتری‌ها، هلیکوباکتر پیلوری است؛ باکتریمضری که در معده‌ی شما زندگی می‌کند و می‌تواند باعث زخم معده و سرطان معده شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده که روغن زیتون خالص و صددرصد طبیعی با هشت سویه از این باکتری مبارزه می‌کند که سه مورد از آن‌ها به آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند. همچنین یک مطالعه روی انسان‌ها هم نشان داد مصرف ۳۰ گرم روغن زیتون خالص و طبیعی به صورت روزانه، عفونت هلیکوباکتر پیلوری را در ۱۰ تا ۴۰ درصد از افراد در کمتر از دو هفته از بین برد.

۱۲. روغن زیتون برای رشد مجدد موها مفید استیکی از فوائد اصلی روغن‌ زیتون برای موها، افزایش رشد و ضخیم کردن آن‌هاست. روغن‌ زیتون به خاطر وجود مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و رشد آن‌ها را تسریع می‌کند.کافی است یک قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون را بین انگشتانتان کمی گرم‌ کنید و سپس آن را روی پوست سر ماساژ دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان