//
کدخبر: ۴۴۵۱۵۶ //

تاثیر روغن هسته انار بر عملکرد مغز

برخی از تحقیقات نشان داده است که روغن هسته انار ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند پلی‌فنل‌ها است که می‌توانند بهبود حافظه، تمرکز، توجه و سایر عملکردهای شناختی را تسهیل کنند. با این حال، هنوز نیاز به بیشترین تحقیقات برای تایید این ادعاها وجود دارد.

تاثیر روغن هسته انار بر عملکرد مغز
به گزارش فرتاک نیوز،

در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر، محققان پیامدهای اختلال شناختی خفیف (MCI) مداخلات روغن هسته انار (PSO) را بررسی کردند. این مطالعه شامل 80 شرکت‌کننده بود که بین موارد (PSO + رژیم مدیترانه‌ای [MeDi]) و گروه کنترل (فقط MeDi) تقسیم شدند، که همگی تحت مجموعه‌ای از ارزیابی‌های عصبی پس از یک سال مداخلات مربوطه خود قرار گرفتند. یافته‌های مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که PSO مصرف می‌کنند، شناخت جهانی، حافظه، پردازش اطلاعات و عملکردهای اجرایی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به همتایان خود که فقط در MeDi هستند، بهتر نشان می‌دهند. این یافته ها استفاده از PSO توسط افراد مبتلا به MCI را به دلیل ایمنی، سهولت در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با مداخلات دارویی مصنوعی برجسته می کند.

اختلال شناختی خفیف (MCI) به دوره ای اطلاق می شود که با از دست دادن ظریف حافظه و زوال شناختی مشخص می شود که با عملکرد روزانه تداخلی ندارد و بنابراین تشخیص آن بدون ارزیابی های بالینی تخصصی دشوار است. این پیش از زوال شناختی بسیار مهم‌تر مرتبط با زوال عقل و بیماری آلزایمر (AD) است و یک نقطه انتقال بحرانی را تشکیل می‌دهد که طی آن زمان شروع زوال عقل و AD می‌تواند به تعویق بیفتد یا تسریع شود. علیرغم تحقیقات فشرده اخیر که درک ما از این شرایط عصبی را گسترش داده است، تاکنون هیچ درمانی برای این شرایط کشف نشده است که پیشگیری را به عنوان بهترین وسیله برای مبارزه با این بیماری ها برجسته می کند.

استرس اکسیداتیو در آسیب شناسی اکثر شرایط عصبی و شناختی حیاتی شناخته شده است. از این رو، افزایش پایبندی به رفتارهای بهداشتی غیربهینه، به ویژه رژیم غذایی (به عنوان مثال، الگوی غذایی غربی)، در افزایش شیوع جهانی AD نقش دارد. علم به طور فزاینده ای به الگوهای غذایی و رژیم غذایی به عنوان مداخلات پیشگیری بالقوه در برابر زوال شناختی روی می آورد. الگوی غذایی مدیترانه ای (MeDi) یکی از این مداخلات است – که با رژیم غذایی عمدتاً گیاهی غنی از چربی های سالم و غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز کم مشخص می شود. نشان داده شده است که پارامترهای فیزیکی و شناختی را به طور قابل توجهی در کارآزمایی های بالینی بهبود می بخشد.

روشن کردن اثرات روغن هسته انار (PSO)، بخشی از گیاه که غنی‌ترین بخش از مواد مغذی بالقوه مفید و حاوی آنتی‌اکسیدان (اسیدهای چرب مزدوج مانند اسید لینولنیک) است، امکان مداخله پیشگیرانه دیگری را برای مقابله و تأخیر در شروع این بیماری‌ها فراهم می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان