//
کدخبر: ۴۳۴۴۵۲ //

بیماری‌های قلبی بلای جان ایرانی ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماری‌های قلب و عروق عامل نخست مرگ و میر ایسکمیک در کشور است به طوری که ۵۰ درصد مرگ و میر ایرانیان در سال ناشی از بیماری‌های قلبی است.

بیماری‌های قلبی بلای جان ایرانی ها
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا زالی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخش سی تی آنژیو «زنده یاد حاج ابراهیم خزانه داری» در بیمارستان شهید مدرس افزود: بیمارستان و دانشگاه آنچنان که شایسته نیاز بیمارستان است شاید نتواند تجهیزات لازم قلب و عروق را فراهم کند اما نقش خیران در این زمینه موثر است.


وی ادامه داد: مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی بالاست و پیشگیری با کمک تجهیزات مرتبط با این بخش ممکن است.

زالی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سیاستگذاری برای کاهش ۲۵ درصدی بیماری‌های قلب و عروق را دنبال می‌کند، افزود: بر اساس آمارها در استان تهران ۳۲.۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشار خون دارند که زمینه ساز بیماری‌های قلبی و مغزی است همچنین ۳۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان تهران کلسترول بالا دارند که سرطان، سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ۳۸۰ تا ۳۹۰ هزار مرگ ایسکمیک (ایسکمی به صورت حاد باعث کمبود اکسیژن و به صورت مزمن باعث کمبود مواد مغذی به بخش‌هایی هدف می‌شود و این امر آسیب به بافت‌ها یا سوءکارکرد اندام‌ها را سبب می‌شود.) رخ می‌دهد که ۱۷۰ هزار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی است یعنی نیمی از موارد مرگ و میر ایرانی‌ها به علت بیماری‌های قلب و عروق است و رتبه دوم مرگ و میر سکته‌های مغزی با سهم ۱۹ درصدی است.

زالی ادامه داد: بخش تلخ این آمارها این است که مرگ بین ۳۰ تا۷۰ سال را مرگ زودرس می‌نامند که بالاترین علت مرگ ایرانیان ناشی از بیماری‌های قلب و عروق است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۴۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان