//
کدخبر: ۴۳۰۳۲۲ //
بازی کامپیوتری| تیک عصبی

بازی‌های کامپوتری باعث تیک عصبی می‌شوند

بازی‌های کامپیوتری این روزها علاوه بر اینکه دربین تمامی گروه‌های سنی علاقه‌مندان زیادی دارد اما به همان میزان هم عوارضی منفی را به دنبال دارد که در بلندمدت تبدیل به نتایجی ماندگار خواهد شد و یک نمونه بارز آن تیک‌های عصبی است

بازی‌های کامپوتری باعث تیک عصبی می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

در همین رابطه یک متخصص اعصاب و روان می‌گوید:«بازی‌های کامپیوتری پرهیجان و هرگونه فعالیت هیجانی باعث تشدید تیک‌های عصبی می‌شود. ‌تیک‌های عصبی به صورت انقباض‌های عضلانی تکراری و سریع هستند که منجر به اصوات و حرکاتی غیرارادی در فرد می‌شوند. همچنین تیک‌های عصبی اغلب از کودکی یا نوجوانی شروع می‌شوند و می‌توانند طی زمان ثابت بوده یا به‌طور متناوب و در اثرمحرک‌ها نوسان داشته و حتی برای چند دقیقه به شکل ارادی کنترل شوند.»

عواملی همچون ژنتیک و عوامل عصبی شیمیایی مغز مانند افزایش ماده دپامین یا نوراپی نفرین در مغز می‌توانند تاثیر مهمی بر تیک‌های عصبی داشته باشند. تیک‌های عصبی اغلب طی چهار تا شش سال بهبود می‌یابند و اگر کمتر از یک سال به طول بینجامند تیک گذرا و در صورتی که بیشتر از یک سال ادامه پیدا کند، تیک مزمن خوانده می‌شود.

او در مورد عوارض تیک‌های عصبی می‌گوید: از پیامدهای تیک‌ها بروز افسردگی، اضطراب، طرد شدن از اجتماع، افت تحصیلی و شغلی است که در این افراد گاهی اوقات احساس درماندگی نیز به وجود خواهد آمد. همچنین استرس‌های خانوادگی و به‌طور کلی هرگونه استرس می‌تواند باعث تشدید این بیماری شود. خانواده‌ها باید بدانند که اینگونه رفتارها غیر ارادی هستند و کودک یا نوجوان را به خاطر این رفتارها تنبیه نکنند و همچنین توجه بیش از حد نیز می‌تواند موجب تشدید بیماری شود.

کاهش استرس، درمان بیماری‌های همراه با اختلال مانند بیش‌فعالی و وسواس در درمان علایم تیک موثر هستند. همچنین در مواردی که عملکرد فرد به علت بروز تیک عصبی مختل شود، درمان دارویی صورت می‌گیرد که 80 درصد علایم را کنترل می‌کند. همچنین می‌توان بازی‌های کامپیوتری پرهیجان و هرگونه فعالیت هیجان‌آور را عامل تشدید تیک‌های عصبی دانست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان