//
کدخبر: ۴۲۸۶۶۵ //

تنها راه درمان کرونا چیست؟

کووید یک نقطه ضعف دارد و با استفاده از این نقطه ضعف می‌توانیم بازی را برای درمان تغییر دهیم.

تنها راه درمان کرونا چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشمندان دانشگاه دولتی ریورساید کالیفرنیا (UC Riverside)  آنچه می‌تواند مهمترین آسیب‌پذیری بر ویروس کووید باشد را افشا کرده‌اند.

کارشناسان تشخیص دادند که این ویروس برای تکثیر خود به شدت به پروتئین‌های انسانی خاصی وابسته است. این کشف ممکن است راه را برای درمان‌هایی هموار کند که می‌تواند از ایجاد بیماری توسط ویروس کووید در افراد جلوگیری کند.

این مقاله تحقیقاتی در مجله Viruses منتشر شده است و نقش کلیدی پروتئین به نام «N» در ویروس کووید را برجسته می‌کند. این پروتئین که مسئول فرآیند تکثیر ویروس است، نمی‌تواند به‌طور مستقل عمل کند و برای رسیدن به هدف خود به حمایت سلول‌های انسانی نیاز دارد.

اهمیت این یافته شامل یک فرآیند بیولوژیکی اساسی است و همین عوامل باعث هوشمندی ویروس کووید می‌شود و از یک فرآیند خاص به نام SUMOylation استفاده می‌کند. این فرآیند پروتئین N ویروس را به محل مناسبی در داخل سلول‌های انسانی هدایت می‌کند.

هنگامی که پروتئین به درستی قرار گرفت، شروع به تکثیر ژن‌های ویروس، ایجاد ذرات عفونی جدید و پیشبرد تهاجم می‌کند و محققان اظهار کردند که در مکان اشتباه، ویروس نمی‌تواند ما را آلوده کند.

قابل توجه است که تحقیقات قبلی وابستگی مشابهی را در ویروس‌های آنفلوآنزای A و آنفلوآنزای B شناسایی کرده است. هر دوی این سویه‌های رایج آنفلوآنزا نیز برای تکثیر به فرآیند SUMOylation متکی هستند.

 

 

این مطالعه اخیر این ایده را دوباره تأیید می‌کند که مسدود کردن دسترسی کووید به این پروتئین‌های انسانی می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را برای خنثی کردن ویروس تقویت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان