//
کدخبر: ۴۲۴۶۵۵ //

خوردن این سبزی باعث مرگ می شود

افراط و تفریط در مصرف هیچ ماده غذایی خوب نبوده و کلم بروکلی هم از این قاعده مستثنا نیست و زیاده‌روی در مصرف آن باعث ایجاد بیماری‌های گوناگون در شما خواهد شد.

خوردن این سبزی باعث مرگ می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کلم بروکلی جز گروهی از سبزیجات و کلم‌هاست که بیشتر از قسمت سنبله آن استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید افراط و تفریط در مصرف هیچ ماده غذایی خوب نبوده و این جمله برای مصرف کلم بروکلی نیز صدق می‌کند.

کلم بروکلی

کلم حاوی انواع ویتامین، آنتی اکسیدان ها، فیوتین ها، فیبر و مواد مغذی و معدنی است. به علت وجود فراوان آنتی اکسیدان در این نوع سبزی استفاده مداوم و بیش از حد آن برای بدن مضر است. آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از بروز اکسیداتیو سلول‌های بدن ما کمک فراوانی می‌کند، اما استفاده مداوم و زیاد از کلم بروکلی نه تنها مفید نیست بلکه موجب بروز انواع مشکلات از جمله سکته مغزی در بدن می‌شود.

مصرف بیش از اندازه کلم بروکلی تمامی سلول‌های سالم را تحت هدف خود قرار می‌دهد و باعث ایجاد چند نوع سرطان خطر ناک می‌شود. فیبر زیاد در کلم بروکلی برای بدن و معده مضر است،

مصرف کلم بروکلی هم‌چنین به رفع سوءهاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، نفخ و درد شکم کمک فراوانی می‌کند؛ علاوه بر تمام فواید این کلم خوشمزه مانند وجود ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر، فیوتین‌ها و مواد مغذی که در آن بوده، ممکن است استفاده از آن در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود.

درصورت مشاهده هر یک از علائم حساسیت نسبت به کلم بروکلی از قبیل اختلالات در راه تنفس، خس خس سینه، سر درد، احتقان بینی، راش پوستی، خارش و درد معده شدیدا به عدم مصرف آن توصیه می‌شود. کلم بروکلی ممکن است خطر هیپوگلیسمی را افزایش دهد. این گیاه به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض ابتلا به دیابت مفید بوده است؛ این کلم همچنین جذب قند در جریان خون را کاهش داده و موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود.

افراد مبتلا به هیپوگلیسم علائمی مانند تند شدن ضربان قلب، رنگ پریدگی، خستگی، سرگیجه، گرسنگی مداوم و تشنگی بیش از حد را دارند. پتاسیم موجب شل شدن رگ‌های خونی بدن و در نتیجه متعادل شدن فشار خون خواهد شد البته استفاده مداوم و بیش از حد از کلم بروکلی نه تنها فشار خون را متعادل نمی‌کند بلکه موجب افت فشار هم می‌شود.

به علت وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیوتین‌ها و مواد مغذی در کلم بروکلی مصرف آن برای مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود. البته بر اساس گفته متخصصان مادران شیرده باید به میزان متعادل از این سبزی استفاده کنند در غیر این صورت مصرف بیش از حد کلم بروکلی برای آن‌ها موجب ایجاد یا بروز ناراحتی معده در نوزادان می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کلم بروکلی با رادیکال‌های آزاد سیستم بدن‌مان مبارزه می‌کند و در نتیجه مانعِ بروز آسیب اکسیداتیو به سلول‌های ما می‌شود.

اگرچه آنتی‌اکسیدان‌ها فواید زیادی را ارائه می‌دهند، اما توصیه می‌شود کلم بروکلی را در حد اعتدال بخورید به این دلیل که مصرف بیش از حد آنتی‌اکسیدان برای مدت طولانی می‌تواند بیش‌تر آسیب‌رسان باشد تا مفید. مطابق با یک مطالعه، ویتامین E زیاد در سیستم ما (بالای ۱۵۰ واحد در روز) می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی را افزایش دهد.

این عارضه‌ی جانبی آنتی‌اکسیدان‌ها به این دلیل است که در مقادیر بیش از حد، نه تنها سلول‌های سرطانی بلکه سلول‌های سالم اطراف آن‌ها را نیز هدف قرار می‌دهند و بنابراین خطر ابتلا به چندین نوع سرطان را بالا می‌برند.

به نظر می‌رسد که خوردن کلم بروکلی به طور مرتب و در حد اعتدال ​​برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید است. فشار خون بالا دلیل اصلی مشکلات مختلف قلبی عروقی مانند سکته‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی، ضربان قلب نامنظم و ... است.

این فواید کلم بروکلی بیش‌تر به دلیل وجود “پتاسیم” در آن هستند. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی حیاتی است که به عنوان یک وازودیلاتور طبیعی عمل می‌کند، به این ترتیب که سبب شل شدن رگ‌های خونی ما می‌شود و بنابراین به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. وجود فیبر‌های غذایی و کروم در کلم بروکلی نیز نقش مهمی در درمان فشار خون دارد.

اگرچه کلم بروکلی برای تنظیم فشار خون مناسب است، اما توصیه می‌شود آن را در حد اعتدال بخورید به این دلیل که سطح بالای پتاسیم در سیستم ما می‌تواند فشار خون را در حد خطرناکی پایین بیاورد و ممکن است باعث افت فشار خون شود. افت فشار خون اختلالی است که در اثر آن فشار خون ما به سطح بسیار پایینی کاهش می‌یابد و به این ترتیب علائمی مانند خستگی، سرگیجه، حالت تهوع، افسردگی، سرد شدن پوست و ... ایجاد می‌شود.

همچنین، در صورتی که از فشار خون بالا رنج می‌برید، و در حال حاضر دارو مصرف می‌کنید، باید اعتدال را در مصرف بروکلی رعایت کنید، زیرا پتاسیم بیش از حد در سیستم ما می‌تواند با دارو‌ها اختلال ایجاد کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان