//
کدخبر: ۴۲۰۱۳۰ //

عمل تزریق چربی به واژن| مراقبت‌های پس از عمل تزریق چربی به واژن

پس از عمل تزریق چربی به واژن از آن مراقبت کنید.

عمل تزریق چربی به واژن| مراقبت‌های پس از عمل تزریق چربی به واژن

روند نقاهت و بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما بیشتر زنان می توانند در عرض 1 تا 2 هفته به زندگی عادی خود بازگردند. با این حال، باید حداقل تا 6 هفته پس از عمل از رابطه جنسی خودداری کنید.

نکاتی که در این مقاله گفته می شود، به شما کمک می کند پس از تزریق چربی به واژن سریع تر بهبود پیدا کنید.

استراحت کافی

دلیل اینکه از اکثر افراد خواسته می شود دو هفته از محل کار خود مرخصی بگیرند این است که بعد از جراحی به استراحت نیاز دارند. این مهم ترین چیزی است که به شخص کمک می کند بهبود پیدا کند. 8 ساعت در روز بخوابید و تا جایی که می توانید در طول روز استراحت کنید. در صورت امکان، از یک نفر بخواهید که در دو هفته اول در خانه به شما کمک کند، تا دیگر نگران کارهای خانه نباشید.

اجتناب از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی

الکل و سیگار می توانند روند بهبودی را کند کنند، همچنین می توانند باعث کبودی شوند. به مدت چهار تا شش هفته قبل و بعد از عمل از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی دوری کنید.

تغذیه سالم

مهمترین چیز بعدی بعد از استراحت کافی این است که چه چیزی را وارد بدن خود می کنید. مهم است که سالم غذا بخورید، از مصرف غذاهای ناسالم و مضر اجتناب کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. غذاهای غنی از فیبر را بیشتر از قبل مصرف کنید. مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین های سالم بخورید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

از یبوست اجتناب کنید

وقتی بعد از تزریق چربی به واژن به شما بخیه می زنند، مطمئناً یبوست بدترین دشمن شماست. غذاهای غنی از فیبر زیاد بخورید، مقدار زیادی آب بنوشید و در صورت نیاز از ملین ها استفاده کنید (پس از مشورت با جراح). این به شما کمک می کند تا از هرگونه درد و فشار بعد از جراحی جلوگیری کنید.

مراقب هرگونه عفونت باشید

رطوبت می تواند باعث ایجاد باکتری شود که می تواند منجر به عفونت واژن شود. زخم های خود را همیشه تمیز و خشک نگه دارید. این شامل تعویض پانسمان در صورت نیاز، جستجوی علائم عفونت، خون و چرک است. همچنین می توانید از یک پد جاذب برای تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی استفاده کنید.

نشستن در حمام ممنوع

شما باید از نشستن در حمام صرف نظر کنید زیرا می تواند احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهد. در چهار هفته اول پس از جراحی سرپایی دوش بگیرید.

لباس مناسب مهم است

حتی قبل از اینکه برای جراحی تزریق چربی به واژن وارد بیمارستان شوید. چند شلوار راحت، گشاد و راحت بخرید که بتوانید در مرحله بهبودی بپوشید. پارچه ای را انتخاب کنید به پوست شما نچسبند. برای مدتی طولانی نمی ‌توانید لباس ‌های تنگ بپوشید.

انجام پیاده روی سبک

پس از یک هفته، راه رفتن سبک در خانه برای کاهش احتمال لخته شدن خون بسیار مهم است. اگر احساس درد و ناراحتی کردید، استراحت کنید و بعداً مجددا پیاده روی سبک را انجام دهید.

داروهای خود را به موقع مصرف کنید و از انجام ویزیت های بعدی سهل انگاری نکنید

هرگز ویزیت بعدی را پشت گوش نیندازید. آنها به اندازه خود جراحی مهم هستند. در طول این ویزیت ها، جراح شما اطمینان حاصل می کند که شما به درستی بهبود یافته اید و هیچ عارضه ای وجود ندارد. همچنین تمام داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های خود را به موقع مصرف کنید.

این توصیه ها را پس از عمل تزریق چربی به واژن جدی بگیرید:

  • داروها را طبق دستور دکتر جراحی پلاستیک مصرف کنید.
  • در صورت وجود خونریزی غیر طبیعی، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • برای تمیز کردن ناحیه از آب تمیز استفاده کنید.
  • ممکن است تورم، کبودی در ناحیه جراحی داشته باشید که در عرض ۲ هفته کاهش می­یابد.
  • حداقل ۳ هفته پس از جراحی از مصرف سیگار خودداری کنید.
  • حداقل ۱ هفته پس از عمل، هیچ گونه فعالیت آمیزشی نداشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان