//
کدخبر: ۴۱۹۲۱۰ //

آیا نیش زنبور عسل فایده دارد؟

پاسخ انسان به نیش شامل درد، ادم خفیف، قرمزی، تورم موضعی، آنافیلاکسی و واکنش سمی سیستمیک است.

آیا نیش زنبور عسل فایده دارد؟

پاسخ انسان به نیش شامل درد، ادم خفیف، قرمزی، تورم موضعی، آنافیلاکسی و واکنش سمی سیستمیک است. با این حال، چندین ترکیب زهر به طور گسترده در طب شرقی برای تسکین درد و درمان بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و تاندونیت استفاده شده است.

فواید نیش زنبورهای زرد و فواید نیش زنبورهای قرمز به خوبی مطالعه شده است. زهر زنبور عسل یک محصول طبیعی است که به دلیل انواع فواید سلامتی بالقوه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نشان داده شده است که خواص ضد التهابی دارد، ممکن است برای سلامت پوست مفید باشد و احتمالاً می‌تواند به درمان علائم مربوط به مشکلات مختلف سلامت مانند آرتریت روماتوئید و درد مزمن کمک کند. علاوه بر این برای بهبود زخم، درمان کمردرد، بیماری‌های پوستی، مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت، آسم، مالاریا و صرع کاربرد دارد. همچنین پزشکان شرقی آن را به وسیله طب سوزنی (مانند نیش زدن زنبور) وارد بخش‌های خاصی از بدن می‌کنند تا درمان‌های خاصی را انجام دهند.

هنگامی که زنبور انسان را نیش می‌زند، چیزی بیش از سم آزاد می‌کند. تخمین زده می شود که ۱۸ تا ۲۰ آنتی بیوتیک و ضد ویروس طبیعی به همراه مواد ضدالتهابی و کاهش درد در این ترکیب یافت می‌شود. نیش زنبور همچنین می‌تواند واکنش‌هایی را در بدن انسان ایجاد کند که سبب درمان می‌شوند؛ واکنش‌هایی که اگر زهر زنبور عسل نبود، خفته باقی می‌ماندند.

این حال هیچ کدام از ما دوست نداریم که زنبور ما را نیش بزند و فورا به دنبال درمان خانگی نیش زنبور می‌رویم تا درد خود را بکاهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان