//
کدخبر: ۳۵۵۲۸۷ //

سندروم "رمزی هانت" چیست؟/ علائم و راه‌های درمان بیماری

رمزی هانت" نام یک بیماری عصبی ناشی از نوعی ویروس است که موجب آبله مرغان در کودکان و زونا در بزرگسالان و بروز علائم ناخوشایندی می‌شود.

سندروم "رمزی هانت" چیست؟/ علائم و راه‌های درمان بیماری
به گزارش فرتاک نیوز،

سندروم "رمزی هانت" یک بیماری عصبی ناشی از ویروس «واریسلا زوستر» است. همان ویروسی که موجب بیماری آبله مرغان در کودکان و زونا در بزرگسالان می‌شود.در افراد مبتلا به این سندرم، ویروس، عصب صورت در نزدیکی گوش داخلی را آلوده می‌کند و همین مسئله منجر به تحریک و تورم عصب می‌شود. این بیماری عمدتاً بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در موارد نادری در کودکان نیز مشاهده شده است.

این ویروس می‌تواند برای تمام عمر و حتی مدت‌ها پس از بهبودی از آبله مرغان، در بدن انسان باقی بماند و ناگهان دوباره بیدار شود و اعصاب صورت را تحریک و ملتهب کند.

نام بیماری از متخصص مغز و اعصاب «جیمز رمزی هانت» می‌آید که نخستین بار این بیماری را توصیف کرد.

علائم سندورم رمزی هانت چیست؟

این بیماری مردان و زنان را به یک اندازه درگیر می‌کند و می‌تواند منجر به فلج در یک طرف صورت و پدید آمدن بثورات پوستی دردناک و تاول‌دار شود. این بیماری در افراد مسن‌تر شایع‌تر است و برخی از بیماران تغییراتی را در شنوایی خود تجربه می‌کنند، ممکن است صداهایی را در یک گوش بلندتر از گوش دیگر درک کنند یا دچار وزوز گوش یا حتی ناشنوایی در یک گوش شوند. درد گوش و صورت بخشی از این سندرم است و برخی از بیماران ممکن است سرگیجه داشته باشند.

علائم کلی این بیماری شامل درد شدید گوش، به‌ویژه در پرده، مجرا و لاله گوش است. همچنین این احساس در زبان، سقف دهان در قسمتی که عصب آسیب‌دیده، آن سمت قرار دارد مشاهده می‌شود. سرگیجه، کاهش شنوایی در یک طرف، ضعف در یک طرف صورت که باعث مشکل در بستن یک چشم می‌شود و همچنین مشکل در غذا خوردن که باعث افتادن غذا از گوشه دهان می‌شود از دیگر عوارض و علائم این بیماری است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان