//
کدخبر: ۴۱۷۰۴۱ //
اضافه وزن| اختلالات عضلانی

اضافه وزن عامل اصلی خطر این بیماری‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه ثبت پوکی استخوان در کشور خبر داد و گفت: اختلالات عضلانی و اسکلتی شامل 150 بیماری است و کمردرد عامل اصلی ناتوانی در 160 کشور جهان است.

اضافه وزن عامل اصلی خطر این بیماری‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر کوروش اعتماد در گردهمایی کارشناسان برنامه های عضلانی و اسکلتی دانشگاه های علوم پزشکی ایران در هتل قلب تهران، اظهار کرد: افزایش وزن اولین عامل خطر، بیماری های شغلی عامل دوم و افزایش وزن اولین عامل خطر و بیماری های شغلی است. سیگار، اضافه وزن و بیماری های کلیوی عوامل خطر بعدی بیماری ها هستند. آنها اسکلتی و عضلانی هستند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و کنترل بیماری های عضلانی و اسکلتی (پوکی استخوان) هم اکنون یکی از سه برنامه پایلوت دفتر بیماری های غیرواگیر در کشور است، افزود: این بیماری از نظر تعداد بیماری ها جلوتر از دیابت است. افراد درگیر در جامعه و با افزایش سن با افزایش قد، درصد ابتلا به بیماری های اسکلتی و عضلانی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این بیماری از نظر سال های از دست رفته زندگی و معلولیت رتبه اول را در کشوری مانند استرالیا دارد که یافته های علمی آن را می توان به کشورهای دیگر تعمیم داد. زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، بنابراین در برنامه آزمایشی ما به زنان توجه بیشتری می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در آمریکا بار مالی سالانه زمین خوردن های ناشی از بیماری های اسکلتی عضلانی 17.9 میلیارد دلار است، تصریح کرد: بیش از دو سوم بیماران از مزایای این بیماری بی اطلاع هستند. تشخیص پوکی استخوان در کشورهای پردرآمد، 440 میلیون نفر به عوارض این بیماری مبتلا هستند و 1.71 میلیارد نفر در جهان به بیماری های اسکلتی و عضلانی مبتلا هستند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، اعتماد افزود: نتایج یک مطالعه علمی در سال 2019 نشان داد از هر سه نفر یک نفر نیاز به توانبخشی دارد و 570 میلیون نفر در جهان از کمردرد رنج می برند. وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت اجرای اسناد دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر اشاره و بر اهمیت این اسناد در برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان