//
کدخبر: ۴۱۵۰۹۶ //
دیابت| مصرف نان و برنج

توصیه ای به مبتلایان دیابت| مصرف نان و برنج را نباید قطع کنید

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: قطع مصرف نان و برنج در افراد دیابتی اقدامی اشتباه است و حتی این احتمال وجود دارد که با قطع این غذاها اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.

توصیه ای به مبتلایان دیابت| مصرف نان و برنج را نباید قطع کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر احمد اسماعیل زاده با بیان اینکه دیابت از دیرباز به عنوان بیماری قند شناخته شده است، گفت: اما واقعیت این است که دیابت یک اختلال متابولیک است، گفت: اختلال در متابولیسم گلوکز یا قند عملا تمام اعضا و سیستم های بدن را درگیر می کند. البته به دلایل مختلف برخی از اعضای بدن مانند کلیه یا سیستم قلبی عروقی بیشتر تحت تاثیر این اختلال قرار می گیرند.

وی افزود: از آنجایی که در رژیم غذایی اکثریت قریب به اتفاق افراد، بیشتر انرژی از کربوهیدرات ها تامین می شود و نان و برنج از منابع غنی کربوهیدرات محسوب می شود، برخی از افراد دیابتی برای کاهش قند خون و کنترل بیماری خود، مصرف نان و برنج را کاهش و یا حتی قطع می کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های بالینی و تغذیه ای برای درمان دیابت، از نظر میزان مناسب کربوهیدرات در رژیم غذایی بین افراد سالم و مبتلا به دیابت تفاوتی وجود ندارد، اگرچه توصیه می شود اکثریت کربوهیدرات ها از کربوهیدرات های پیچیده تامین شود و مصرف قندهای ساده و شیرینی ها تا حد امکان محدود شود. با توجه به اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بیماران دیابتی باید میزان کربوهیدرات های موجود در وعده های غذایی و میان وعده ها را بر اساس برنامه کلی درمان (از جمله داروهای تجویز شده) تنظیم کنند. خلاصه اینکه قطع مصرف نان و برنج در افراد دیابتی اقدامی اشتباه است و حتی ممکن است با قطع این غذاها اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان