//
کدخبر: ۴۱۱۴۳۲ //

این گیاهاهان متخصص بیماری‌های کبد و صفرا

فرآورده های گیاهی موثر بر بیماری‌های کبد و صفرا در کنفرانس علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بررسی شد.

این گیاهاهان متخصص بیماری‌های کبد و صفرا
به گزارش فرتاک نیوز،

در این وبینار که با سخنرانی شمسعلی رضازاده، داروساز، متخصص شیمی دارویی و عضو هیئت علمی این پژوهشکده برگزار شد، فرآورده‌های گیاهی موثر در درمان بیماری‌های کبد و صفرا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

رضازاده در این وبینار با اشاره به این که کبد با وزن ۱۵۰۰ گرم، یک پنجاهم وزن بدن را تشکیل می‌دهد و مسئولیت تولید پروتئین ها، ترشح اسید‌های صفراوی، دفع سموم، ذخیره گلیکوژن و ویتامین‌ها را بعهده دارد، علائم و نشانه‌های این بیماری را برشمرد.

 

این عضو هیئت علمی در ادامه درخصوص علل کبد چرب توضیحاتی را ارائه داده و راه‌های تشخیص کبد چرب را سونوگرافی، بیوپسی، فیبرواسکن، بادی کامپوزیشن و انجام آن را برای ورزشکاران، دیابتی‌ها، افراد چاق و بالای ۶۰ سال ضروری دانست.

وی در این وبینار به جدیدترین یافته‌های علمی درخصوص کاربرد گیاهان دارویی در بیماری‌های کبد چرب و صفرا از جمله بومادران، بربرین، سیلیمارین، کنگرفرنگی، صبرزرد، ترخون و .... اشاره کرد و فرآورده‌های دارویی به دست آمده از این گیاهان را معرفی کرد.

 

در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، آخرین یافته‌های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان