//
کدخبر: ۴۱۰۳۸۶ //

درمان رعشه دست| انواع راه‌های درمان رعشه دست را بشناسید

با تشخیص دکتر می‌توان از روش‌های زیر برای درمان قطعی لرزش دست یا کنترل آن کمک گرفت.

درمان رعشه دست| انواع راه‌های درمان رعشه دست را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

روش‌های بسیار زیادی برای درمان قطعی لرزش دست و یا حداقل کنترل لرزش دست وجود دارد. پزشک پس از ویزیت بیمار و انجام تست‌های مختلف دلیل رعشه دست را یافته و مطابق با آن، روش درمانی خاصی را تجویز می‌کند. در ادامه با تشخیص دکتر می‌توان از روش‌های زیر برای درمان قطعی لرزش دست یا کنترل آن کمک گرفت.

۱. درمان رعشه دست با تغییر لایف استایل (سبک زندگی)

در اولین قدم بهتر است برای درمان لرزش دست در جوانی، در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. ورزش، مدیتیشن و رژیم غذایی مناسب و سرشار از سبزیجات و میوه‌ها از جمله فاکتورهایی هستند که می‌توانند نقش مهمی در کنترل بیماری عصبی داشته باشند.

حذف سیگار و الکل و کاهش مصرف کافئین هم در درمان لرزش بسیار تأثیرگذار هستند. هیدراته کردن بدن با مصرف روزانه ۴ تا ۶ فنجان آب، در جهت دفع سموم از بدن، راهی دیگری برای درمان لرزش دست‌ها است.

۲. فیزیوتراپی لرزش دست

یکی دیگر از راه‌های درمان قطعی لرزش دست، مراجعه به یک فیزیوتراپیست و انجام تمرینات درمانی در ناحیه دست و مچ است.

انجام تمرینات ورزشی برای لرزش دست بخصوص تمرینات که مربوط به ناحیه دست و بخصوص مچ دست می‌شوند، لرزش‌های شما را به سرعت کاهش می‌دهد و در بلندمدت درمان می‌کند.

۳. حفظ آرامش در هنگام لرزش دست

یکی از دلایل اصلی لرزش دست، اضطراب و استرس زیاد است. بسیاری از افرادی که دچار این مشکل هستند همواره در معرض فشارهای عصبی بوده و شخصیت مضطربی دارند. بنابراین انجام تکنیک‌های تمدد اعصاب و ماساژ درمانی می‌تواند کمک زیادی به درمان آن‌ها بکند. همچنین نباید از معجزه خواب کافی و استراحت نیز غافل شد.

۴. مصرف قرص برای لرزش دست

گاهی پزشک مجبور است برای کنترل لرزش‌ها، از دارو استفاده کند. قرص‌های مسدودکننده بتا (نظیر پروپرانولول ، نادولول، متوپرولول و یا بیسوپرولول)، لوودوپا، پریمیدون و داروهای ضد تشنج از مهم‌ترین داروهای لرزش دست به شمار می‌آیند.

۵. درمان لرزش دست با جراحی

در مواردی هم که درمان‌های دارویی و تمرینات فیزیوتراپی جواب نمی‌دهد پزشک از عمل‌های جراحی مثل تالاموتومی و یا تحریک عمیق مغز (DBS) برای رفع لرزش استفاده می‌کند.

۶. درمان گیاهی لرزش دست

یک راه دیگر رفع لرزش دست، به دست آوردن آرامش از طریق نوشیدن دمنوش‌های گیاهی مثل چای بابونه، اسطوخودوس یا چای والری است. همچنین مصرف مکمل‌های ویتامین B12 هم می‌تواند لرزش را کمتر کند.

۷. استفاده از توپ استرس برای درمان رعشه دست

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کنترل لرزش دست است. در این حالت شما یک توپ را به مدت ۵ ثانیه در دست خود می‌فشارید و ۱۰ ثانیه پس از آن استراحت می‌کنید. انجام این حرکت به صورت متداول در طول روز بسیار مفید خواهد بود.

۸. درمان لرزش دست در طب سنتی

طب سنتی با استفاده از گیاهان مختلف، سعی در کنترل و درمان رعشه‌ دست داشته و در این کار نیز به شکل قابل توجهی موفق بوده است. البته طب سنتی نیز برای لرزش‌های حاد و شدید راهکاری نداشته و تنها برای کنترل لرزش‌های خفیف مؤثر است.

۹. درمان بیماری‌های زمینه‌ای لرزش دست

اگر علت لرزش دست‌های شما ناشی از بیماری‌های دیگر همچون پر کاری تیروئید و یا نارسایی‌های کبد و کلیه باشید، پزشکان با تجویز قرص برای لرزش دست می‌توانند تا حد زیادی آن را کنترل کنند.

۱۰. مراجعه به روانپزشک برای درمان لرزش دست

از آنجایی که بسیاری از دلایل لرزش دست به استرس و اضطراب بر می‌گردد، شما می‌توانید با مراجعه به یک روانپزشک و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود، به شکل قابل توجهی رعشه دستتان را کنترل کنید. اگر دچار حملات پانیک هستید، حتما این مشکل را نیز با پزشکتان در میان بگذارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان