//
کدخبر: ۴۱۰۳۷۳ //

علت لرزش دست و تپش قلب همزمان چیست؟

اما گاهی برخی از بیماران از لرزش دست چپ و قلب با ضربان تند شاکی هستند. علت این موضوع می‌تواند یکی از بیماری‌های زیر باشد:

علت لرزش دست و تپش قلب همزمان چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در لرزش دست عصبی یا بر اثر استرس، معمولا تپش قلب وجود ندارد. اما گاهی برخی از بیماران از لرزش دست چپ و قلب با ضربان تند شاکی هستند. علت این موضوع می‌تواند یکی از بیماری‌های زیر باشد:

  • بیماری فیبریلاسیون دهلیزی (Atrial Fibrillation)

  • حملات پانیک

  • افت قند خون (هیپوگلیسمی)

بهتر است اگر لرزش و تپش قلب به طور همزمان برای شما اتفاق می‌افتد، حتما با یک دکتر مغز و اعصاب آنلاین مشورت کنید.

کمبود چه ویتامینی باعث لرزش دست می‌شود؟

ویتامین ۱۲ B از جمله از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که کمبود آن در بدن باعث اثر منفی در سیستم عصبی و مغزی می‌شود. شما می‌توانید با مصرف مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، شیر و ماهی به حد قابل توجهی این ویتامین را تأمین کنید؛ بنابراین بهتر است در رژیم غذایی‌تان از مواد غذایی که سرشار از ویتامین B12 هستند استفاده کنید. منیزیوم، تیتانیوم نیز از دیگر مواد مؤثر در جلوگیری از لرزش دست هستند.

علت لرزش دست در جوانی چیست؟

در واقع علت اصلی لرزیدن دست افرادی که جوان و کم سن و سال هستند انجام کار زیاد یا مصرف بیش از حد قهوه است. اما باز هم ممکن است که این لرزش به یک بیماری پیش‌زمینه‌ای ربط داشته باشد پس حتماً بایستی به یک پزشک مراجعه کنید.

آیا لرزش دست در پیری طبیعی است؟

به طور کلی هر چقدر بدن ضعیف‌تر می‌شود، احتمال لرزش دست نیز بالاتر می‌رود. افراد پیر به دلیل سن و سال زیادی که دارند، سیستم ایمنی و قدرت کم‌تری دارند، از این رو لرزش دست آن‌ها قابل توجیه بوده و طبیعی است. البته شما می توانید پیش از رسیدن به این مرحله، از یک دکتر مغز و اعصاب کمک بگیرید تا بیماری بیشتر پیشرفت نکند.

رعشه دست مشکل عصبی است یا بیماری؟

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که در شرایط خاص، قلبتان تند تند می‌زند، گلو خشک شده و همزمان دست‌ها به لرزش می‌افتند. این وضعیت در تنش‌های عصبی برای اغلب ما اتفاق می‌افتد. سؤال این است آیا لرزش دست طبیعی و به خاطر اعصاب است یا خبر از بیماری می‌دهد؟

پاسخ این است که اعصاب تنها دلیل لرزش دست ها نیستند. بلکه علل مختلفی وجود دارد که می‌توانند باعث لرزش دستان یا دیگر اعضای بدن شما شوند. در واقع پزشکان بر این عقیده هستند که دستان بسیار بیشتر از آن چه که شما حس می‌کنید یا می‌بینید می‌لرزند. اما متوجه آن نشوید.

 لرزش دست و تپش قلب

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

علت رعشه دست می­تواند موضوع جدی باشد. بیشتر افراد با لرزش‌های خفیف دست مواجه می‌شوند. همه ما تجربه لرزیدن دست‌هایمان را هنگامی که وسیله سنگینی را بلند می‌کنیم، یا در حال آزمون دادن هستیم و در محیطی استرس‌زا قرار گرفته‌ایم، تجربه کرده‌ایم.

از این رو لرزش دست تبدیل به یک موضوعی معمولی و نرمال تبدیل شده است. حال آنکه اگر لرزیدن دست‌هایتان شدید است و در مدت زمان‌های کوتاهی رخ می‌دهد و باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره شما شده است، بهتر است هر چه سریع‌تر به یک فوق تخصص لرزش دست مراجعه کنید.

در واقع می‌توان گفت مراجعه به دکتر مغز و اعصاب زمانی اهمیت پیدا می‌کند که لرزیدن دست‌ها باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره فرد شود. همچنین اگر وقت کافی برای مراجعه حضوری ندارید، کمک گرفتن از یک دکتر مغز و اعصاب آنلاین نیز بسیار مفید خواهد بود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان