//
کدخبر: ۴۰۴۲۴۷ //
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

ضعف در رابطه جنسی| چه دلایلی منجر به ضعف روابط زناشویی می‌شود؟

منظور از مشکل یا اختلال جنسی مسئله ای است که هنگام یکی از مراحل چرخه ی واکنش جنسی رخ می دهد.

ضعف در رابطه جنسی| چه دلایلی منجر به ضعف روابط زناشویی می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر در زندگی مشترکتان با مشکلات جنسی مواجه شده باشید، احتمالاً به شدت احساس تنهایی و درماندگی می‌کنید. شرم، ترس و خجالت نیز احساسات متداول دیگری هستند که همسران در صورت مواجهه با اختلالات جنسی تجربه میکنند. مشاوره رابطه جنسی می تواند به شما کمک کند.

  • بیشتر بخوانید:

سحر قریشی از هیکل خیره کننده خود در باشگاه رونمایی کرد | حرکات عجیب و ادامه دار سحر قریشی

در این میان بسیاری از همسران ماه ها، حتی سال ها در سکوت رنج میبرند و آنقدر از این مشکل خجالت می کشند و درباره ی آن نگران اند که میترسند با دیگران حتی درباره ی این موضوع حرف بزنند. مشکلات جنسی بسیار شایع است و به دلایل متعددی بروز می یابد. این مشکلات در اکثر موارد با مشکلات و چالش های دیگر در ارتباط است. چنانچه مشکل جنسی بازتاب مشکلات دیگر باشد، این اثر بازتابی معمولآً موقتی و خفیف است و به زودی از بین میرود، اما اگر مشکل جنسی شدیدتر و پیچیده باشد، میتواند تاثیرات بلندمدت تر و قوی‌تری بر صمیمیت زناشویی، رابطه‌ی جنسی و سبک زندگی مشترک بگذارد.

مشکلات جنسی چیست؟

منظور از مشکل یا اختلال جنسی مسئله ای است که هنگام یکی از مراحل چرخه ی واکنش جنسی رخ می دهد. چرخه ی واکنش جنسی پیآمد تغییرات جسمی و عاطفی است که پس از برانگیختگی جنسی و درگیر شدن در یک فعالیت جنسی تحریک کننده مانند مقاربت یا خودارضایی بروز مییابد.

این چرخه چهار مرحله دارد که عبارتاند از: برانگیختگی، تداوم برانگیختگی جنسی، ارگاسم و آرامش ـ چنانچه بدن نتواند به یکی از این مراحل یا تمام آنها پاسخ دهد، این ناتوانی علامت وجود مشکل جنسی است.

ترک رابطه مسموم

چه دلایلی منجر به ضعف روابط زناشویی می‌شود؟

دلایل بسیار متفاوتی برای بروز مشکلات جنسی وجود دارد، اما این قبیل مشکلات عموماً در اثر ترکیبی از عوامل جسمی، هیجانی، روانشناختی و موقعیتی ایجاد میشود.

عوامل جسمی

ناتوانی ها و بیماری هایی مانند دیابت، ناراحتی قلبی، الکلیسم و سوءمصرف مواد مخدر میتواند در ایجاد اختلال جنسی نقش داشته باشد. انجام دادن یک جراحی بزرگ، بارداری و یائسگی نیز از علل بروز مشکلات جنسی به شمار میآید.

عوامل روانشناختی

اضطراب، افسردگی و مشکلات سلامت روان میتواند تاثیر منفی بر واکنش های جنسی داشته باشد.

عوامل هیجانی

غم و اندوه مستمر، خیانت، احساس خوشبختی نکردن در رابطه و اعتماد به نفس پایین بر رابطه ی جنسی زن و شوهر و رضایت آنها از رابطه تاثیر می گذارد. برای مثال چنانچه فردی سانحه و آسیبی مانند سوءاستفاده جنسی را تجربه کرده باشد، شاید احساس کند که نمیتواند نقش خود را به طور کامل در رابطه ی زناشویی ایفاء کند.

عوامل موقعیتی

تغییر در شرایط یا زندگی کردن در موقعیت های پرتنشی مانند اسباب کشی کردن برای زندگی با خانواده ی شوهر، زایمان یا مشکلات اقتصادی میتواند منجر به بروز مشکلات جنسی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان