//
کدخبر: ۴۰۳۵۹۶ //
چای ترش| آلزایمر | درمان آلزایمر

چای ترش آلزایمر را درمان می کند؟

دلایل زیادی برای لذت بردن از یک فنجان چای ترش قرمز یاقوتی و از جمله توانایی آن در گرم کردن بدن در زمستان، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فشار خون و کمک به کاهش وزن وجود دارد؛ اکنون، نتایج تحقیقات نشان داده است که با این چای می‌توان بیماری آلزایمر را نیز شکست داد.

چای ترش آلزایمر را درمان می کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پروفسور کیونگ تای کیم و دکتر کیونگ وون جو، از دپارتمان علوم زیستی دانشگاه علم و فناوری پوهانگ کره جنوبی دریافته‌اند که گوسیپتین (نوعی فلاونوئید که فعالیت ضد باکتریایی قوی از خود نشان می‌دهد) موجود در چای ترش، میکروگلیا، سلول‌های ایمنی در مغز را فعال می‌کند.

نتایج تحقیقات آنان همچنین نشان داد که این میکروگلیاها می‌توانند آمیلوئید بتا را در مغز حذف کنند تا عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشند.

بیماری آلزایمر زمانی شروع می‌شود که توده‌های پروتئین آمیلوئید بتا و تاو در بافت مغز رسوب می‌کنند. میکروگلیا چنین تجمعاتی (فاگوسیتوز) را برای محافظت از مغز جذب می‌کند. با این حال، قرار گرفتن مداوم در معرض آمیلوئید بتا در نهایت میکروگلیا را خسته می‌کند و منجر به یک واکنش التهابی مزمن و آسیب در سلول‌های عصبی می‌شود. در نتیجه، قربانی دچار زوال شناختی و از دست دادن حافظه خواهد شد.

گروه محققان دانشگاه علم و فناوری پوهانگ در حالی که در جستجوی یک درمان جدید برای آلزایمر بدون عوارض جانبی جدی بودند، روی گوسیپتین، ترکیب فلاونوئیدی موجود در چای ترش که به‌عنوان هیبیسکوس سابداریفا یا روزل نیز شناخته می‌شود، تمرکز کردند.

گروه تحقیقاتی موش‌های مدل مبتلا به آلزایمر را با گوسیپین از طریق تزریق داخل معده به‌مدت سه ماه درمان کردند و به این نتیجه رسیدند که حافظه و شناخت ضعیف آنها به‌طور تقریبی به سطح طبیعی بازگردانده شده است. علاوه بر این، آنان شاهد کاهش در انواع مختلف دانه‌های پروتئین آمیلوئید بتا بودند که اغلب در بافت مغز با زوال عقل نوع آلزایمر یافت می‌شوند.

محققان سپس با پروفسور جونگ کیونگ کیم (بخش علوم زیستی در دانشگاه علم و فناوری پوهانگ) همکاری کردند و به توالی‌یابی RNA تک سلولی ادامه دادند. تجزیه و تحلیل نشان داد که گوسیپتین از بیان ژن‌های مرتبط با گلیوز جلوگیری می‌کند که باعث افزایش واکنش‌های التهابی مزمن می‌شود و در عین حال بیان ژن‌های مرتبط با بیگانه‌خواری آمیلوئید بتا را افزایش می‌دهد. به‌عبارت دیگر، گوسیپتین پاکسازی آمیلوئید بتای میکروگلیا را تسهیل کرد.

پروفسور کیونگ تای کیم توضیح داد: ما تایید کرده‌ایم که حذف توده‌های پروتئین آمیلوئید بتا رسوب‌شده در مغز در پیشگیری و درمان زوال عقل موثر است. گوسیپین برگرفته از چای ترش به توسعه دارویی ایمن و مقرون به صرفه برای بیماران مبتلا به آلزایمر کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان