//
کدخبر: ۴۰۲۷۳۷ //

چرا بازی های حافظه ای برای سالمندان مفید است؟| معرفی ۵ بازی برتر حافظه برای بزرگسالان

وقتی صحبت از زندگی با زوال عقل به میان می آید، برخی از چالش های شناختی ممکن است شامل مشکلات حافظه، تفکر، استدلال یا زبان باشد. با این حال، بسیاری از رویکردهای نوآورانه برای درمان می‌توانند به کاهش این علائم کمک کنند و در عین حال مغز را فعال کرده و کمی سرگرمی را در خود جای دهند.

چرا بازی های حافظه ای برای سالمندان مفید است؟| معرفی 5 بازی برتر حافظه برای بزرگسالان
به گزارش فرتاک نیوز،

بازی‌ها روشی جادویی برای گرد هم آوردن افراد بدور هم دارند، و آنها راهی عالی برای برقراری ارتباط با دیگران و یک فعالیت سرگرم‌کننده برای ساختن خاطرات جدید با خانواده یا دوستانی که مبتلا به زوال عقل هستند، تبدیل می‌کند.

 ما در مورد اینکه چگونه بازی‌های حافظه برای سالمندان و افراد مبتلا به زوال عقل می‌توانند از شناخت پشتیبانی کنند، بحث می‌کنیم و برخی از بهترین بازی‌های حافظه را برای افراد مبتلا به زوال عقل فهرست می‌کنیم.

با این حال، بسیاری از رویکردهای نوآورانه برای درمان می‌توانند به کاهش این علائم کمک کنند و در عین حال مغز را فعال کرده و کمی سرگرمی را در خود جای دهند.بازیها روشی برای گرد هم آوردن افراد است و آنها راهی عالی برای برقراری ارتباط با دیگران و یک فعالیت سرگرم‌کننده برای ساختن خاطرات جدید با خانواده یا دوستانی که مبتلا به زوال عقل هستند، تبدیل می‌کند.

بازیهای حافظه برای سالمندان نه تنها میتوانند جالب و سرگرم‌کننده باشند، بلکه میتوانند حافظه، مهارت‌ های زندگی روزمره و سلامت روان کلی را بهبود بخشند

13 دقیقه مطالعه

ورزش کردن ذهن برای فعال نگه داشتن آن به اندازه حفظ آمادگی جسمانی و قدرت در سنین بالاتر اهمیت دارد. در طول زندگی، مغز ما مسئول شاد نگه داشتن ما است و با افزایش سن، سلامت روان اغلب بخش مهمی از توانایی زندگی مستقل است.

برای اطمینان از اینکه مغز به بهترین شکل ممکن کار می کند، ذهن باید هر روز به چالش کشیده شود.

خوشبختانه، به لطف بازی‌ها، کارها و فعالیت‌های سریعی که در هر کجا و هرکسی می‌توانند از آن لذت ببرند، ورزش کردن ذهن می‌تواند سرگرم‌کننده و آسان باشد.

ما از بهترین، آزمایش شده بازیها و فعالیت های آموزشی مغز را پیدا کرده ایم که مخصوصاً برای افراد مسن مناسب است و مطمئناً سرگرم کننده و مؤثر خواهند بود. آنها را امتحان کنید و ببینید شما و دوستان بزرگترتان چه فکر می کنید!

هنر و صنایع دستی برای فعال نگه داشتن ذهن ودست

برای افراد مسن تر، ساختن اشیا نه تنها روشی عالی برای استفاده از تخیل است، بلکه میتواند به حفظ مهارت دستها و انگشتان در حین ایجاد وسایل سفارشی برای خانه یا هدایایی برای دوستان و خانواده کمک کند. هنرها و صنایع دستی نیز نباید پیچیده یا گران باشند. چرا قاب عکس های قدیمی را با کولاژ کاغذی، کارت تبریک از مجلات یا وسایل بافتنی برای نوزادان جدید درست نکنید؟

چرا بازی های حافظه برای افراد مبتلا به زوال عقل خوب هستند؟

مغز خود را عضله دیگری در نظر بگیرید که برای عملکرد به بهترین شکل نیاز به تمرین دارد! بازی‌های تحریک‌کننده ذهن برای سالمندان این کار را انجام می‌دهند.

انواع خاصی از بازی های حافظه می توانند به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کنند تا مغز خود را به روش های مختلف تحریک کرده و به چالش بکشند. تمرینات مغز میتواند از عملکرد سلولهای مغزی پشتیبانی کند و حتی رشد سلول های جدید مغز را پرورش دهد.

اشکال برتر بازی های شناختی برای زوال عقل عبارتند از:

بازیهای رومیزی میتوانند از توانایی‌های شناختی، از جمله مهارت‌های حافظه، ارتباطات و تنظیم هیجانی پشتیبانی کنند.بازیهای ویدیویی بسته به بازیهایی که انجام میدهید، متفاوت هستند و تغییر میکنند. با این حال، همه به آموزش مغز، پشتیبانی از حافظه کوتاه مدت، استدلال و مهارت های حل مسئله کمک می کند.

بازی با چیزهای بی اهمیت شامل موزیکال، امور جاری، تاریخ، دانش عمومی، ورزش، ادبیات، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی راهی عالی برای مهار مهارت های حافظه و استدلال در حالیکه سرگرمی های نوستالژیک هستند. این نوع بازی فقط به حداقل تنظیمات نیاز دارد که یک امتیاز خوب است.

پازل های جدول کلمات متقاطع و سایر پازل کلمات به افراد مبتلا به زوال عقل کمک می کند تا حافظه خود را حفظ کنند و یک مطالعه که بازی‌های مغزی و زوال عقل را مورد تحقیق قرار داد نشان داد که افرادی که با زوال عقل در مراحل اولیه و میانی زندگی و بازی میکنند میتوانندطیف گسترده‌ای از سلامت مغز را بهبود بخشند،

از جمله:

حافظه کوتاه مدت

اجتماعی شدن

زمان پاسخ

حل مسئله

استدلال منطقی

ارتباط

بازی های حافظه به تفکر انتقادی و تخیل کمک می کنند و در عین حال توجه به جزئیات را پرورش می دهند. آنها تشخیص بصری را تشویق می کنند و توانایی تشخیص تفاوت ها را افزایش می دهند.

کمی رقابت دوستانه همراه با مکالمه آزاد که همراه با بازی همراه است، به حمایت از تعامل اجتماعی و در عین حال تشویق با هم بودن کمک می کند. هیچ چیز بهتر از این نیست که با کسی در زندگی خود در یک بازی عالی پیوند برقرار کنید!

بیایید به پیشنهادات برترمان برای بازی‌های مغزی عالی برای زوال عقل، که همه در نشانی relish-life.com/stage/mid-late در دسترس هستند، بپردازیم .

5 بازی برتر حافظه برای بزرگسالان

5 بازی برتر حافظه برای بزرگسالان

بازی برتر حافظه برای بزرگسالان

بازی های حافظه راهی عالی برای تمرین ذهن سالمندان است. با این حال، گاهی اوقات سخت است که یک بازی حافظه پیدا کنید که یک سالمند به اندازه کافی از آن لذت ببرد و در طول زمان بازی را ادامه دهد. برای دستیابی به بهترین نتایج تقویت مغز، مهم است که آنها انواع بازی های تمرین مغز را به طور مداوم انجام دهند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما چند مورد از بهترین بازیهای حافظه را برای بزرگسالان مسن گردآوری کرده ایم:

مغز خود را زنده نگه دارید

منینگ روبین و دکتر لارنس سی کاتز، استاد نوروبیولوژی در دانشگاه دوک، کتابی به نام «مغز خود را زنده نگه دارید: 83 تمرین عصبی برای کمک به جلوگیری از از دست دادن حافظه و افزایش آمادگی ذهنی» نوشتند. آنها در این کتاب تمرین هایی را بر اساس تحقیقات علمی برای کمک به سالمندان برای بهبود حافظه خود بیان می کنند. این تمرینات می تواند به مغز کمک کند تا به طور طبیعی نوروتروفین ها را تولید کند و به مبارزه با اثرات پیری ذهنی کمک می کند. 

این "ایروبیک مغز" شامل استفاده از تمام  حواس شما به روش های مختلف است، مانند استفاده از دست غیر غالب برای مسواک زدن. این تمرینات از کل مغز به روشی منحصر به فرد استفاده می کند. می توانید آنها را به عنوان نوعی کود برای مغز خود در نظر بگیرید تا ارتباطات سالم ایجاد کند. 

پازل کلمه

بازیهای کلمه ای برای سالمندان، مانند جدول کلمات متقاطع، میتواند به حفظ حافظه کمک کند. چالش یک پازل به مغز کمک می کند تا ارتباطات را شکل دهد و حفظ کند. در واقع، جدول کلمات متقاطع، سمت چپ و راست مغز را درگیر می کند. بازی های لفظی برای سالمندان نیز به استدلال منطقی استناد میکنند. جدول کلمات متقاطع همچنین به سالمندان کمک کرده تا کلمات جدید را یاد بگیرند و اصطلاحات واژگان را به خاطر بیاورند.

انجام جدول کلمات متقاطع می تواند باعث آرامش شود که درمانی و آرامش بخش می تواند باشد، به خصوص در طول یک هفته شلوغ. سالمندان نیز مجبور نیستند جدول کلمات متقاطع را به تنهایی کامل کنند! آنها می توانند یک فعالیت سرگرم کننده برای خانواده برای تکمیل با هم یا برای گروهی از سالمند ان برای پیوند با یکدیگر باشند. 

سودوکو

سودوکو یک پازل محبوب است. این امر مستلزم آن است که از مهارت های حل مسئله به شیوه ای سرگرم کننده و آسان برای یادگیری استفاده کنید. سودوکو تقریباً بر روی هر پلتفرم دیجیتال و کاغذ موجود است.سودوکو به مهارت های منطقی و حافظه نیاز دارد که مغز را به ایجاد ارتباطات سوق می دهد.

تفکر استراتژیک همچنین به شما کمک می کند تا تمرکز و توانایی تصمیم گیری خود را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشید. به علاوه، وقتی پازل را به درستی تمام کنید، احساس غرور و موفقیت به شما دست می دهد. سودوکو تنها بازی نیست که میتواند به افراد مسن کمک کند تا حافظه خود را تقویت کنند. سایر پازل های محبوب دیگر مانند جدول کلمات متقاطع و جستجوی کلمات نیز می توانند حافظه شما را تقویت کند.

تمرکز

این بازی رومیزی محبوب همیشه برای بازی با نوه ها سرگرم کننده است توضیح داده شده است، می‌تو انید نسخه‌ای از این بازی را با یک دسته کارت بداهه بسازید  (که شامل چند فعالیت ساده دیگر برای تقویت حافظه برای سالمندان است).

کلید تقویت حافظه با هر یک از این بازی ها این است که هر روز بازی کنید. به عنوان محقق مغز پل لاورینتی ، MD، Ph.D. او گفت: "ما قبلا فکر می کردیم که با افزایش سن، سلول های مغز چروکیده می شوند، می میرند و همین شد. اکنون می دانیم که حتی مغزهای مسن تر نیز می توانند ارتباطات جدید و قوی تری ایجاد کنند."

بازی تطبیق لمسی

یک راه فوق العاده برای افرادی است که دوست دارند از حواس خود استفاده کنند. این بازی به بازی کنان اجازه می دهد تا بافت های مشترک را لمس و آنرا احساس کنند و بعد باید آنها را گروه بندی یا آنها را با تصاویر دیگر مطابقت دهند. این یک راه فوق العاده برای تقویت حافظه و در عین حال حمایت از هدف و غرور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان