//
کدخبر: ۳۳۰۷۱۴ //

روشی جالب برای درمان بیماران آلزایمری

محققان کانادایی در مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که گوش دادن مکرر به موسیقی معنی‌دار برای فرد به رشد مغز در بیماران مبتلا به اختلالات شناختی یا بیماری آلزایمر اولیه کمک می‌کند.


روشی جالب برای درمان بیماران آلزایمری
به گزارش فرتاک نیوز،

موسیقی آشنا می تواند توانایی های شناختی در آلزایمر را بهبود بخشد.این مقاله در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.

14نفر در تحقیقات دانشمندان دانشگاه شرکت کردند - شش نوازنده و هشت نفر عادی در این تحقیق شرکت کردند . به مدت سه هفته، هر یک از این بیماران الزامیری به مدت یک ساعت به یک لیست پخش ویژه انتخاب شده از آهنگ های شخصی در پلی لیست تلفن خود، گوش دادند. قبل و بعد از این دوره، شرکت‌کنندگان تحت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی قرار گرفتند که در طی آن به موسیقی آشنا و مشابه گوش می‌دادند.

فعالیت مغزی عمدتاً در قشر شنوایی مغز متمرکز است، قسمتی که دچار آلزایمر می شود. با این حال، گوش دادن به موسیقی دلخواه و مورد علاقه در افراد، شبکه ای از نورون ها را در نواحی مختلف مغز، به ویژه، در قشر جلوی مغز - مرکز کنترل مغز -  فعال می کند.

فعال شدن این شبکه پس از مدتی گوش دادن به موسیقی آشنا در افراد مبتلا به آلزایمر تغییر نموده است- که به گفته محققان، نشان دهنده توسعه نوروپلاستیسیته است.

دانشمندان خاطرنشان می کنند، کار مغز در نوازندگان و غیر موسیقیدانان به روش های مختلف تغییر کرده است. و موسیقی به افرادی که موسیقی دان هستند، به درمان آلزایمر آنها کمک می کند.

بیماری آلزایمر عامل حدود 60 درصد موارد زوال عقل است. امروزه اغلب با استفاده از تست های حافظه که اغلب موثر و واقع بینانه نیستند، تشخیص داده می شود. این در حالی است  تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر به موثرتر شدن معالجه دارویی و تنظیم شیوه زندگی مبتلایان کمک می کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان