//
کدخبر: ۴۰۳۴۶۲ //

اگر این علائم را دارید سریع آب مصرف کنید

کم‌آبی در بدن به حالتی گفته می‌شود که بیش ازآنچه آب مصرف می‌کنید، آن را از دست دهید.

اگر این علائم را دارید سریع آب مصرف کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

فاطمه پوربهی روز جمعه اظهار کرد: دلایل کم‌آبی متعدد هستند اما شایع‌ترین علل آن بر اساس گروه‌های سنی متفاوت است.

وی تصریح کرد: در کودکان، بیشترین دلیل کم‌آبی بدن، اسهال و استفراغ شدید است درحالی‌که بیشتر افراد مسن به دلیل شرایط معمول فیزیولوژیک و همچنین مصرف داروهای مختلف در این سنین، کم‌آبی را در بدن خود تجربه می‌کنند.

 

پوربهی افزود: نکته بسیار مهم در پیشگیری از کمبود آب در بدن، شناسایی علائم کم آب شدن بدن است، بیشتر افراد با تکیه بر حس تشنگی، نیاز خود به دریافت آب را برآورد می‌کنند درحالی‌که تشنگی شاخص مناسبی از نیاز بدن به آب و مایعات نیست.

 

وی افزود: بسیاری از افراد تا زمانی که آب بدنشان کم نشده باشد، احساس تشنگی نمی‌کنند درحالی‌که مصرف آب باید به‌طور منظم و پیش از آنکه حس تشنگی شدید روی دهد انجام شود.

 

پوربهی تصریح کرد: کم‌آبی در نوزادان و کودکان با علائمی مانند بی‌حالی و گیجی، گریه بدون اشک و خشکی دهان و زبان همراه است.

وی افزود: اغلب بزرگ‌سالان در پی کم آب شدن بدن با نشانه‌هایی مانند سرگیجه، سردرد، خستگی و ادرار تیره و کم‌حجم مواجه می‌شوند.

 

پوربهی اضافه کرد: کم‌آبی عوارض بسیار زیادی در بدن شخص بر جای می‌گذارد. اگر در طولانی‌مدت به‌اندازه کافی آب مصرف نشود احتمال به وجود آمدن مشکلات کلیوی، سنگ کلیه و نارسایی‌های کلیه افزایش می‌یابد. ضمن آنکه کم آب شدن بدن بخصوص در ورزشکاران باعث گرمازدگی و افزایش دمای بدن می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان