//
کدخبر: ۴۰۳۲۳۵ //

لیست داروهای ممنوعه برای حجاج

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه حمل هرگونه داروهای کدیین دار و مشتقات مواد مخدر، روانگردان و داروهای خواب آور به هر میزانی به کشور عربستان ممنوع است، فهرست داروهای ممنوعه برای ورود به کشور عربستان را اعلام کرد.

لیست داروهای ممنوعه برای حجاج
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر «محمدجواد راعی» اظهار کرد: هر ساله همراه داشتن برخی از داروها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری داروهای ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان انتقال دارو به کشور عربستان را ندارد و این موضوع ممکن است مشکلاتی برای زائران به همراه داشته باشد.

او اعلام کرد: حمل آمپول «پتدین»، «مرفین» و «ترامادول»، قرص های «متادون»، «هیدرومرفین»، «متیل فنیدات هیدروکلراید»، «ترامادول» و «استامینوفن کدئین» و شربت های «متادون» و «اکسپکتورانت کدئین»از سوی حجاج به کشور عربستان ممنوع است.

دکتر راعی تاکید کرد: اگر فردی به دلیل بیماری در حال مصرف داروهایی است که ممنوعیت ورود به عربستان را دارد، باید قبل از سفر با پزشک خود در خصوص داروی جایگزین مشورت کند، همچنین افرادی که به دلایل بیماری های مزمن تحت درمان با داروهای مخصوص هستند، لازم است در هنگام سفر، به میزان کافی دارو و نسخه به همراه داشته باشند.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، او در مورد داروهای آرام‌بخش که از سوی پزشک برای بیمار تجویز می‌شود نیز گفت: اطلاع‌ رسانی به زائران از سوی سازمان حج و زیارت به بیماران انجام می شود و در صورت لزوم برای مصرف این دسته از داروها، بیماران باید نسخه انگلیسی داروی مصرفی خود را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز به مبادی ذیربط در فرودگاه‌ها ارائه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان