//
کدخبر: ۳۸۳۷۸۷ //
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

کرمانشاه از استان‌های پیشرو در اجرای طرح پزشک خانواده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده شهری آثار مثبتی برای مردم دارد، کرمانشاه را از استان های پیشرو در زمینه اجرای این طرح دانست و گفت: این طرح در اردیبهشت ماه سال آینده عملیاتی خواهد شد.

کرمانشاه از استان‌های پیشرو در اجرای طرح پزشک خانواده است
به گزارش فرتاک نیوز،

«ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب افزود: پیک هشتم کرونا به دلیل انجام واکسیناسیون بسیار خوب در کشور بسیار سخت نخواهد بود ولی تا پایان بهمن ماه باید دستورالعمل‌ها رعایت شود و افرادی که ۶ ماه از آخرین دُز تزریقی آنها گذشته برای دریافت بعدی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: انرژی بسیاری در مقابله با کرونا گرفته شد اما با تسهیل شدن دوران بیماری امروز انرژی همکاران ما به سمت بیماری یابی، ارتقای شاخص ها، سلامت مردم و جوانی جمعیت معطوف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: برنامه های بسیار خوبی در وزارت بهداشت برای اجرا ابلاغ شده که انتظار داریم شهرستان سرپل ذهاب همچون گذشته در اجرای این برنامه ها شاخص باشد.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در این جلسه گفت: ۹ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، پنج پایگاه بهداشتی و ۲ مرکز فوریت های پزشکی و تعداد ۶۱ پزشک در بخش های دولتی و خصوصی در این شهرستان فعالیت دارند.

«صدرالله بابلی» افزود: سرپل‌ذهاب در مرکز چهار شهرستان قرار دارد که برای دریافت خدمات درمانی به این شهرستان مراجعه می کنند و انتظار داریم که در اجرای فاز دوم بیمارستان که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استانداردهای لازم در آن رعایت شده، تسریع شود.

وی اظهار کرد: کمبود پزشک عمومی در مراکز درمانی دولتی یکی از مشکلاتی است که برای مراجعه کنندگان به وجود می آید و انتظار داریم هم در تامین پزشک و هم تامین دارو به سرپل‌ذهاب نگاه ویژه ای شود.

طرح پزشک خانواده که از سال ۸۳ در کشور کلید خورده و مزایای بسیار زیادی از نظر کاهش هزینه‌های پزشکی برای خانواده‌ها و نظام بهداشت و درمان و همچنین ارتقا سطح بهداشت و درمان افراد و کاهش مراجعه به مراکز درمانی دارد. همچنین انتخاب یک پزشک در محل سکونت هزینه رفت و آمد افراد را کاهش می دهد.

در پایان این مراسم از خدمات «دکتر وحید باوندپور» قدردانی و دکتر «یوسف صفری» به عنوان رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب معرفی شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۷۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان