//
کدخبر: ۴۰۲۷۱۳ //
خواب| بهبود خواب

قبل از خواب پنیر بخورید

علیرغم این واقعیت که ما همیشه از خوردن پنیر قبل از خواب پرهیز کرده‌ایم، اما مشخص شده است که این غذای محبوب واقعاً برای کمک به خواب خوب ما مفید است.

قبل از خواب پنیر بخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته Sel Henoy، متخصص تغذیه Yorktest به نقل از ایندیپندنت، برخی از انواع پنیر در واقع می توانند ما را خواب آلود و آماده خواب کنند.

یک مطالعه در انگلستان نشان داد که 75 درصد از مردم بعد از خوردن یک تکه پنیر 85 گرمی قبل از رفتن به رختخواب، واقعاً بهتر می خوابند.

محصولات لبنی که می توانند به افزایش کیفیت خواب شما کمک کنند عبارتند از: ماست، پنیر محلی، شیر و پنیر کم چرب.

البته به گفته این متخصص خواب، این موضوع تنها به لبنیات محدود نمی شود، بلکه گروه زیادی از مواد غذایی وجود دارد که می توانیم قبل از خواب با خوردن آنها به خواب بهتر کمک کنیم.

گیلاس و استراحت طولانی

Henoy توضیح می دهد که غذاهای گیاهی سرشار از مواد مغذی کلیدی و ملاتونین (هورمون خواب آور) هستند که چرخه خواب و بیداری بدن ما را کنترل می کند. این مواد برای خواب مفید هستند زیرا الگوی خواب را تنظیم می کنند و کیفیت و کمیت آن را بهبود می بخشند.

سعی کنید برای داشتن خوابی راحت، این مواد غذایی خاص را در رژیم غذایی خود بگنجانید: گیلاس، آناناس، کیوی و موز. به خصوص افزودن موز به رژیم غذایی برای بهبود خواب بسیار خوب است. موز سرشار از ویتامین B6، پتاسیم و منیزیم است که به آرام کردن عضلات تحت فشار کمک می کند.

تقویت خواب با خوردن برنج و ماهی قزل آلا

غذاهای دریایی و غلات کامل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. این غذاها نه تنها به شما کمک می کنند به محض ضربه زدن به بالش راحت تر بخوابید، بلکه می توانند عملکرد و تمرکز را در طول روز بهبود بخشند.

جو همچنین منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 است.

چه مدت قبل از خواب باید غذا بخوریم ؟

به گفته Henoy، ایجاد محیط مناسب برای خواب به اندازه انواع غذایی که می خورید مهم است. خوردن شام درست قبل از خواب، به خصوص اگر گرسنه‌ترین حالت خود را دارید، ممکن است در آن زمان ایده خوبی به نظر برسد، اما به طور متوسط ​​سه ساعت طول می‌کشد تا غذا هضم شود، که باعث می‌شود به مرور زمان احساس آرامش بیشتری داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان