//
کدخبر: ۳۹۲۰۷ //

تعهد حرفه اى اساس کار حوزه علوم پزشکى است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکى باید تفکر و اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش فرتاک نیوز،

على جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران در مراسم جشن یکپارچه فارغ‌التحصیلى دانش آموختگى دانشگاه علوم پزشکى تهران خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه گفت: شما از دانشگاهى فارغ التحصیل شدید که ٨٨ سال سابقه دارد و اگر از زمان دارالفنون آن را حساب کنیم قدمت آن به ١٦٠ سال می رسد که تاکنون ٨٥ هزار دانش آموخته علوم پزشکى داشته است و امروز ورود شما را به خانواده سلامت تبریک مى گویم و امیدوارم این ورود مبارکى باشد.

وى افزود: دانشگاهى که شما فارغ التحصیل شده اید با همه محدودیت هایى که دارد از نظر فضاى فیزیکى وضعیت مناسبى براى مطالعه و حضور دانشجویان ندارد اما چیزى دارد که امیدوارم براى شما ماندگار باشد منشى است که آن را به دانشجویان در دانشگاه مى آموزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران تصریح کرد: فضاهاى بهتر و بزرگترى براى تحصیل وجود دارد، اما اساتید برجسته حوزه علوم پزشکى و نخبگانى که علوم پزشکى تهران را براى تحصیل انتخاب مى کنند به دلیل  روحیه و جو حاکم بر دانشگاه بوده که تفاوتی اساسی با سایر دانشگاه علوم پزشکی دارد.

فارغ التحصیلى ٢ هزار دانش آموخته حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکى تهران

سید احمدیان دبیر دفتر دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکى تهران با تبریک به تمام دانش آموختگان و اساتید که نتیجه سال ها زحمات خود را امروز مى‌بینند، گفت:  جمهورى اسلامى مفتخر است که با پایان سال تحصیلى ٢ هزار دانش آموخته فارغ التحصیل شده و وارد چرخه سلامت مى شوند و به همین دلیل روز مبارکى محسوب مى شود.

وى ادامه داد: دفتر ارتباطات با دانش آموختگان ١٢ سال است که در دانشگاه علوم پزشکى تهران براى ارتباط فارغ التحصیلان و دانشگاه پس از دانش آموختگی تاسیس شده است.

احمدیان عنوان کرد: علاوه بر این،  دانشگاه از طریق دفتر ارتباط با دانش آموختگان از اینکه آموزش ها چقدر مطابق با اهداف  تعیین شده علوم پزشکى تهران بوده اطلاع پیدا کرده و در صورت نیاز در جهت بازنگرى  امور آموزشى گام بر مى دارد.

وى اظهار کرد: دانشگاه  علوم پزشکى تهران این افتخار را دارد که در بسیارى از اقدامات  حوزه  علوم پزشکی همیشه پیشگام بوده همچنین یکی دیگر از اقدامات  تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و برگزارى جشن یکپارچه فارغ التحصیلى است زیرا دانشگاه هاى معتبر دنیا همه جشن یکپارچه را برگزار مى‌کنند و ما نیز این موضوع را الگو قرار دادیم.

بزرگترین افتخار خدمت به هموطنان است

فاضل رئیس انجمن جراحان در مراسم جشن یکپارچه فارغ الاتحصیلى دانش آموختگى دانشگاه علوم پزشکى تهران با بیان اینکه من ٥٠ سال پیش این روز را در دانشگاه علوم پزشکى تهران تجربه کردم، گفت:همه شغل‌ها قابل احترام است، به عنوان مثال کشور به قاضى نیاز دارد و او از جایگاه ویژه اى برخوردار است، اما این قاضى گاهى حکم اعدامى صادر مى کند امایک پزشک چیزى جز تسکین آلام مردم را امضا نمى کند.

وى ادامه داد: بسیارى از پزشکان براى شرکت درتخصص و ادامه تحصیل از من سوال مى کنند و من در پاسخ به آن‌ها مى گویم بروید بهترین جاى دنیا را براى تخصص انتخاب کنید، اما این موضوع را فراموش نکنید که هیچ جاى دنیا عزت ما به اندازه کشورمان ایران نیست.

فاضل یادآور شد: بزرگترین افتخار یک پزشک آن است که به هموطنان خود خدمت کند، بدانید که ایران قدرشناس‌ترین مردم دنیا را داردو در حوزه پزشکى بزرگترین سرمایه مردم هستند و اگر فیلسوف و دانشمندشوید و شاید نتوانید بیمارى را تشخیص ندهید، اما مى توانید بیمار را راضى راهى کنید و اگر این کار را سر لوحه خود قرار دهید نزد مردم و خدا سربلند کامیاب هستید.

گفتنی است؛  در پایان این مراسم سوگندنامه برای تمام دانش آموختگان حاضر در این مراسم قرائت شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان