//
کدخبر: ۳۹۲۰۳۱ //

هر مرد باید دوازده اصل مهم شیک‌پوشی را بداند + جزئیات

قوانین زیادی برای شیک‌پوشی مردان و زنان مطرح می‌شود.

هر مرد باید دوازده اصل مهم شیک‌پوشی را بداند + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

بیشتر این قوانین، صرفا روی تجربه‌های شخصی بیان می‌شوند و ممکن است از فردی به فرد دیگر، متفاوت باشند. اما بعضی قوانین، بارها امتحان شده‌اند و تاثیر خود را نشان داده‌اند. اگر دوست دارید مردی شیک‌پوش باشید، این چند قانون را به خاطر بسپارید.

۱. انتخاب صحیح کت و شلوار

کت و شلوار یکی از زیباترین و شیک‌ترین لباس‌های رسمی است. برای موقعیت‌های مختلف، از عروسی دوست گرفته تا یک جلسه‌ی مهم کاری، اولین انتخاب هر مرد شیک‌پوش، کت و شلوار است. اما فقط پوشیدن کت و شلوار کافی نیست و از شما یک مرد شیک‌پوش نمی‌سازد. باید بدانید که انتخاب درست سایز کت و شلوار، از هر چیزی مهم‌تر است. کتی که تنگ یا گشاد باشد، اصلا شیک نیست و به‌جای اینکه شما را جذاب‌تر کند، باعث می‌شود شلخته و بی‌ملاحظه به نظر برسید.

یکی دیگر از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید، مدل کت و شلوار است. اگر نمی‌دانید که چه مدلی برای شما مناسب است، همیشه مدل کلاسیک را انتخاب کنید یعنی کت و شلوار با رنگ تیره، دارای دو دکمه، با یک ردیف دکمه و دارای کمترین جزییات. مطمئن باشید که یک کت و شلوار کلاسیک، خسته‌کننده نیست و همیشه شیک و جذاب است. برای ایجاد تنوع، متناسب با شرایط می‌توانید از کراوات، دستمال جیب کت یا پوشت و اکسسوری‌های مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید.

۲. ساعت مچی شیک

قوانین شیک‌پوشی برای مردان

اکسسوری‌ها نقش مهمی در ظاهر فرد دارند. یکی از بهترین اکسسوری‌هایی که هر مرد شیک‌پوشی باید داشته باشد، ساعت مچی است. این روزها ساعت مچی‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. برای هر تیپ و استایلی نوع خاصی ساعت مچی وجود دارد. اگر نمی‌توانید برای انواع تیپ‌ها و استایل‌ها ساعت بخرید، کافی است یک ساعت بخرید ولی مدل آن را طوری انتخاب کنید که با استایل‌های مختلف، تناسب داشته باشد.

ساعت شما علاوه بر زیبایی باید کاربردی هم باشد. ساعت مچی باید دقیقا اندازه‌ی مچ دست شما باشد. نه خیلی گشاد که داخل دست تکان بخورد نه خیلی سفت که اصلا جابه‌جا نشود.

۳. استفاده از رنگ‌ها

چه در لباس رسمی چه در لباس‌های غیررسمی، بدون هیچ ترسی از رنگ‌ها استفاده کنید. بعضی از مردان از پوشیدن لباس‌های رنگی ترس دارند و معمولا رنگ‌های خنثی و تیره را انتخاب می‌کنند. ولی با وجود این همه رنگ، دست شما برای انتخاب و داشتن یک استایل جذاب، باز است.

برای انتخاب رنگ‌ها کافی است که به تناسب آن‌ها با یکدیگر توجه کنید. رنگ پوست هم روی انتخاب رنگ تاثیرگذار است. اگر انتخاب صحیحی داشته باشید، انتخاب لبا‌س‌های رنگی اشتباه نیست و باعث نمی‌شود که ظاهر شما جلف و شلخته به نظر برسد.

رنگ‌هایی مثل سبز سیج، خردلی و طیف‌های روشن‌تر رنگ آبی از آن دسته رنگ‌هایی هستند که خیلی راحت با انواع رنگ‌های دیگر ست می‌شوند، با رنگ‌های خنثی بسیار جذاب می‌شوند و در تمام طول سال می‌توانید بپوشید و از داشتن ظاهری شیک لذت ببرید.

البته برای شیک‌پوش بودن باید در استفاده از رنگ، دقت کنید و زیاده‌روی نکنید. پوشیدن لباس‌های رنگارنگی که ممکن است حتی تناسبی هم نداشته باشند، اصلا جالب نیست. برای شروع می‌توانید فقط یکی از لباس‌های خود را از رنگ موردعلاقه‌تان انتخاب کنید و لباس‌های دیگر را از طیف رنگ‌های خنثی بپوشید.

۴. شلوار جین فیت استایل

قوانین شیک‌پوشی برای مردان

یکی از لباس‌هایی که همیشه مد است و به نظر می‌رسد که به این راحتی‌ها از دنیای مد کنار نمی‌رود، شلوار جین فیت استایل است یعنی شلواری که تقریبا به پاهای شما می‌چسبد ولی تنگ یا گشاد نیست. این شلوار را با انواع کفش‌ها می‌توانید بپوشید و در تمام طول سال قابل استفاده است. این مدل شلوار را می‌توانید تقریبا با هر لباسی، رسمی و غیررسمی ست کنید. البته برای اینکه از نظر ست کردن رنگ مشکلی نداشته باشید می‌توانید رنگ‌های خنثی مثلا نوک‌مدادی را انتخاب کنید.

البته جین آبی هم با رنگ‌های زیادی ست می‌شود از انواع زرد گرفته تا سبز سیج، مشکی و… اما رنگ‌های تیره‌تر مثل مشکی و دودی با تمام رنگ‌ها مناسب است. وقتی چند شلوار جین با رنگ‌های مختلف در کمد داشته باشید، موقع پوشیدن لباس برای موقعیت‌های مختلف، سردرگم نمی‌شوید.

۵. توجه به ظاهر

برای شیک بودن غیر از لباس باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید. تمیز و آراسته بودن، بخش مهمی از شیک بودن است. حتی اگر گران‌قیمت‌ترین لباس‌ها را بپوشید و شیک‌ترین کت و شلوار را داشته باشید، تا زمانی که آراسته نباشید، بی‌فایده است. برای آویزان کردن لباس‌های خود از چوب‌لباسی چوبی استفاده کنید. شستن و خشک کردن کت و شلوار خود را به خشک‌شویی بسپارید. لباس‌های خود را مرتب بشویید و اتو کنید.

لباس‌ها را با چلاندن یا با دور تند ماشین‌لباسشویی خشک نکنید چون به مرور باعث آسیب رسیدن به پارچه و خراب شدن ظاهر لباس می‌شود. تا جایی که می‌توانید لباس‌ها را در هوای آزاد خشک کنید. کفش‌های خود را همیشه واکس بزنید. اگر کفش‌تان واکس‌خور نیست مثلا انواع کتانی را مرتب بشویید.

برای ظاهرتان یک روتین مراقبت از پوست و مو داشته باشید. مرتب موها را شانه کنید و اگر کم‌پشت شده‌اند با روغن‌های تقویتی، ریشه‌ی آن را تقویت کنید. ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید. این‌ها توصیه‌هایی است که شبیه توصیه‌های مادرانه به نظر می‌رسد ولی گاهی شیک‌پوش‌ترین مردان بالغ هم آن را فراموش می‌کنند.

۶. لباس زیر ساده

لباس زیر را بهتر است ساده انتخاب کنید. لباس زیر جایی برای نشان دادن عواطف و علایق شما نیست. طرح‌های بزرگ و چاپی را به تیشرت‌ها و سایر لباس‌های خود منتقل کنید.

۷. اهمیت دادن به کفش

یکی از بخش‌های مهم استایل هر مرد شیک‌پوش، کفش است. کفش یکی از آن بخش‌های استایل است که بهتر است ساده باشد. البته ساده بودن لزوما به‌معنای ارزان بودن نیست. سعی کنید کفش‌های ساده ولی شیک و باکیفیت بخرید. رنگ کفش، طرح و مدل و کف کفش بهتر است که ساده و تک‌رنگ باشد.

کفشی که طرح‌های خاص و مدل عجیب داشته باشد معمولا خیلی زود از مد می‌افتد. اما کفش کلاسیک و ساده، هم شیک‌تر است و هم برای مدت بیشتری می‌توانید آن را بپوشید. اگر کفش را درست انتخاب کنید و ساده‌ترین و باکیفیت‌ترین کفش را بخرید، تا سال‌ها برای موقعیت‌های مختلف قابل استفاده است. پس گران بودن کفش نباید باعث نگرانی شما شود. یک بار هزینه می‌کنید ولی برای مدت طولانی، کفش شیک و مناسب دارید.

۸. زیاده‌روی نکردن در استفاده از اکسسوری

اکسسوری‌هایی مثل کراوات و دستمال جیب کت از قدیمی‌ترین اکسسوری‌های پوشاک مردانه هستند. این اکسسوری‌ها اگر از آن‌ها درست استفاده کنید، می‌توانند جذابیت استایل شما را دوچندان کنند. در استفاده از آن‌ها باید دقت کنید چون زیاده‌روی کردن می‌تواند نتیجه‌ی معکوس داشته باشد.

بهتر است که برای کراوات و دستمال جیب کت از رنگ‌های مکمل کت استفاده کنید. هر زمانی که در مورد طرح و رنگ و استفاده از اکسسوری‌ها شک داشتید، ساده‌ترین مدل و کمترین تعداد اکسسوری را انتخاب کنید. کلا در استفاده از اکسسوری باید مینیمال فکر کنید. یعنی سعی کنید با کمترین طرح و رنگ و تعداد، از آن‌ها استفاده کنید.

۹. لباس پوشیدن متناسب با موقعیت

مهم‌ترین نکته‌ای که برای شیک‌پوشی باید بدانید این است که متناسب با مکان و موقعیت لباس بپوشید. البته این نکته به این معنا نیست که خودتان را محدود کنید ولی پوشیدن لباس‌های نامتعارف برای یک محیط، باعث نمی‌شود که متفاوت به نظر برسید. لباسی که برای تفریح در پارک می‌پوشید باید با لباس یک شام رسمی تفاوت داشته باشد. بدترین لباسی که می‌توانید برای هر موقعیت بپوشید، لباسی است که هیچ تناسبی با کد پوشش آن موقعیت ندارد. پوشیدن لباس مناسب با موقعیت، نوعی احترام گذاشتن به اطرافیان است.

۱۰. انتخاب عینک مناسب

قوانین شیک‌پوشی برای مردان

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد از عینک زدن نفرت داشته باشند این است که عینک مناسبی برای خودشان انتخاب نمی‌کنند. عینک مناسب نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره دارد. حتی می‌تواند چهره را جذاب‌تر کند در صورتی که آن را درست انتخاب کنید. برای انتخاب عینک طبی هم مثل عینک آفتابی وقت بگذارید.

فریم عینک باید با فرم صورت شما تناسب داشته باشد. همچنین باید تناسب فریم بالای عینک با ابرو را در نظر بگیرید. مثلا اگر ابروهای پرپشتی دارید و ابروی شما با چشمتان فاصله‌ی کمی دارد، بهتر است از عینک‌هایی که فریم‌های ضخیم و تیره دارند استفاده نکنید. در این شرایط، عینک‌های بدون فریم بهترین انتخاب است.

هر گزینه‌ای که در اختیار دارید امتحان کنید تا بهترین عینک را با توجه به شکل صورت انتخاب کنید. اگر بدون عینک نمی‌‌توانید خودتان را در آینه ببینید، از یک نفر همراه بخواهید تا در انتخاب عینک، به شما کمک کند.

۱۱. انتخاب لباس‌های چندمنظوره

بهتر است همیشه لباس‌هایی داشته باشید که در موقعیت‌های مختلف و در فصل‌های متفاوت سال، قابل استفاده باشند. مثلا این روزها افراد کمتر لباس‌های ضخیم زمستانی می‌خرند. معمولا کت‌های نازکی می‌پوشند که بتوانند آن را با لباس‌های مختلف ست کنند و در فصل‌های مختلف سال بپوشند. با داشتن چند مدل از این لباس‌های چندمنظوره، خیالتان در طول سال راحت است و همیشه لباسی مناسب برای پوشیدن دارید.

۱۲. قانون‌شکنی کنید

قوانینی که معمولا برای شیک‌پوشی عنوان می‌کنند، قوانینی نیستند که مجبور باشید حتما اجرا کنید. گاهی با توجه به شرایط می‌توانید قانون‌شکنی کنید و خلاقیت به خرج دهید. منتها باید بدانید که کجا و چطور قانون‌شکنی کنید. درواقع لازم نیست فکر کنید که این قوانین برای محدود کردن شما است. هر زمان که با لباسی راحت نبودید، مجبور به پوشیدن آن نیستنید حتی اگر قوانین، آن را تعیین کرده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان