//
کدخبر: ۳۹۱۷۱۵ //

راههای پاک کردن چسب مژه مصنوعی از روی پلک

چگونه چسب مژه را بدون هر گونه آسیب پاک کنیم؟ در این مطلب شما را با راههای پاک کردن چسب مژه مصنوعی آشنا می کنیم.

راههای پاک کردن چسب مژه مصنوعی از روی پلک
به گزارش فرتاک نیوز،

روش پاک کردن چسب مژه مصنوعی اهمیت زیادی دارد ، هم برای این که هنگام جدا کردن مژه مصنوعی آسیبی به پلک وارد نشود هم این که برای استفاده بعدی آلوده نشده باشد. در این مطلب از بیتوته شما را با راههای پاک کردن چسب مژه مصنوعی آشنا می کنیم.

پاک کردن چسب مژه مصنوعی باید با روشی اصولی و کمی صبر انجام شود که هم آسیبی به پوست نازک پلک یا چشم نرسد و هم این که مژه مصنوعی برای استفاده بعدی سالم بماند. در این مقاله درباره روش پاک کردن چسب مژه مصنوعی و نحوه برداشتن مژه مصنوعی از پلک و مراقبت های خاص برای استفاده بعدی از مژه مصنوعی با شما صحبت میکنیم.

البته همیشه توصیه می شود به دلایل بهداشتی فقط یک بار از مژه مصنوعی استفاده کنید تا احتمال آلودگی چشم یا مژه ها را به حداقل برسانید.

روش پاک کردن چسب مژه مصنوعی از پلک

قبل از برداشتن مژه مصنوعی باید آرایش چشم ها را با استفاده از شیر پاک کن ، آرایش پاک کن یا روغن بچه ، کاملا تمیز کنید ولی به هیچ عنوان از صابون برای شستشوی صورت استفاده نکنید. بعد از این که آرایش چشمتان را کاملا تمیز کردید برای پاک کردن چسب مژه مصنوعی و برداشتن آن از روی پلک ، مژه مصنوعی را از گوشه خارجی با انگشت گرفته به آرامی بلند کنید و در صورتی که اتصال آن ضعیف شده و کشش زیادی روی پلک یا مژه ها احساس نمی کنید ، به آرامی به سمت بیرون کشیده و تمام آن را بردارید.

معمولا نیاز به استفاده از ماده خاصی برای جدا کردن مژه مصنوعی از پلک نخواهید داشت. ولی در صورتی  که چسب مژه مصنوعی به راحتی جدا نمی شود از روش های زیر برای پاک کردنش استفاده کنید.

ریموور چسب مژه مصنوعی

برای پاک کردن چسب مژه مصنوعی ریموور های مختلفی تولتید شده اند که باید متناسب با پوستتان یکی از آنها را انخاب کنید.

بهتر است برند چسب مژه و ریموور چسب مژه یکسان باشد بنابراین هنگام خرید مژه مصنوعی توصیه می شود علاوه بر چسب مژه ، ریموور مژه را هم خریداری کنید.

مقداری ریموور روی یک گلوله پنبه ای بزنید و پنبه مرطوب شده را روی خط مژه بمالید تا چسب شل شود.

20 – 30 ثانیه صبر کنید و سپس مژه مصنوعی را بردارید اگر قسمتی از مژه هنوز به پلک چسبیده بود از ریموور بیشتر استفاده کنید.

اگر بعد از برداشتن مژه همچنان روی پلکتان چسبی باقی مانده بود دوباره مقداری ریموور به پنبه بزنید و چسب را کاملا از روی پلک پاک ککنید و صبر صورت را بشویید.

در صورتی که میخواهید دوباره از مژه ها استفاده کنید باید از ریموور فاقد چربی برای پاک کردن چسب مژه استفاده نمایید.

آرایش پاک کن برای پاک کردن چسب مژه مصنوعی

مقداری آرایش پاک کن را روی گلوله پنبه ای یا گوش پاک کن بریزید و روی خط مژه بمالید و با یک پنبه خشک ، انگشت یا موچین چسب ها را بردارید. این کار را تکرار کنید تا چسب کاملا برداشته شود.

صورتتان را بشویید تا باقیمانده مواد آرایشی و چسب کاملا تمیز شد.

پاک کردن چسب مژه مصنوعی با روغن

اگر نمیخواهید دوباره از مژه مصنوعی استفاده کنید میتوانید با روغن به راحتی چسب مژه مصنوعی را تمیز کنید. میتوانید از روغن بادام ، روغن بچه ، روغن نارگیل و غیره استفاده نمایید. مقداری روغن را روی گلوله پنبه ای یا انگشت بریزید و روی خط مژه مصنوعی بکشید تا چسب تمیز شود و مژه ها به راحتی برداشته شوند. سپس صورت را بشویید.

پاک کردن چسب مژه مصنوعی با بخار و روغن

بخار باعث می شود چسب مژه شل شده و راحت تر برداشته شود. به مدت 10 دقیقه حوله ای روی سرتان بیندازید و صورت را بخار دهید سپس مژه را به آرامی بردارید و چسب باقیمانده را با روغن تمیز کنید و صورت را بشویید.

54

 

روش پاک کردن چسب مژه مصنوعی برای استفاده مجدد

بعد از برداشتن مژه مصنوعی از روی پلک مقداری چسب و مواد آرایشی رویش باقی می ماند که باعث رشد باکتری ها خواهد شد و در استفاده مجدد چشمتان را آلوده می کند.

برای این که بتوانید دوباره از مژه مصنوعی استفاده کنید ، باید آن را کاملا تمیز کنید.

با یک دست مژه مصنوعی را نگه داشته و با انگشتان دست دیگر به آرامی چسب های اضافه آن را جدا کنید و با یکی از روش های زیر مژه مصنوعی را تمیز کنید.

تمیز کردن مژه مصنوعی با مایع ظرفشویی : 1 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را در یک کاسه آب گرم بریزید و هم بزنید تا کف کند سپس مژه ها را به مدت 1 دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید و با دستمال کاغذی خشکشان کنید و داخل جمعبه مخصوصشان قرار دهید.

تمیز کردن مژه مصنوعی با الکل : به مدت 2 دقیقه مژه مصنوعی را داخل مقداری الکل بگذارید سپس با پنیه با گوش پاک کن ، مژه مصنوعی را تمیز کنید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن مژه مصنوعی با پاک کننده آرایش : مژه مصنوعی را با محلول پاک کننده آرایش بشویید و روی دستمال کاغذی قرار دهید و کاملا خشک کنید.

تمیز کردن مژه مصنوعی با شامپو بچه : 1 قاشق چای خوری شامپو بچه را با یک چهارم لیوان آب گرم مخلوط کنید و هم بزنید تا کف کند سپس مژه  مصنوعی را  2 دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان