//
کدخبر: ۳۸۵۲۹۰ //

مراقبت از پوست و الفبای ساده اسیدها

اسیدها بخشی از داروهای پوستی هستند که به مراقبت از پوست کمک زیادی می کنند در این مطلب به معرفی چند مورد از اسیدها در روتین پوستی اشاره می کنیم.

مراقبت از پوست و الفبای ساده اسیدها
به گزارش فرتاک نیوز،

،قلمرو اسیدها در جهان مراقبت از پوست شاید در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر برسد، اما اگر واقعا به‌دنبال افزایش کیفیت روندهای محافظتی از پوست خودتان هستید، افزایش دانش در این زمینه می‌تواند شما را به نتایج بهتری برساند. بنابراین وقتی که بدانید هر کدام از ترکیبات اسیدی مهم چه مزیت‌هایی برای انواع پوستی دارند، می‌توانید راحت‌تر از آنها در روتین مراقبت از پوست کمک بگیرید و به‌مرور زمان هم شرایط بهتری را برای پوست خودتان رقم بزنید.

 
 
 
 

این الفبای ساده درباره اسیدها در این راه به شما کمک می‌کند. 

اسید گلیکولیک
اسید گلیکولیک که در گروه اسیدهای آلفاهیدروکسی قرار می‌گیرد، به‌طور طبیعی از نیشکر گرفته می‌شود و در آزمایشگاه به سطح کیفی دقیقی می‌رسد. این ماده نوعی لایه‌بردار محسوب می‌شود که پیوندهای میان سلول‌های پوستی مرده را شُل می‌کند و درنتیجه جدا شدن طبیعی آنها از بافت پوست را ساده‌تر می‌سازد. 

اسید گلیکولیک با تجمع سلول‌های پوستی مرده مبارزه می‌کند و جلوه ظاهری بهتری هم به خطوط ریز، چین‌وچروک‌ها، لکه‌های تیره، پوست‌های کدر و حتی پوست‌های زبر و آکنه‌ای می‌دهد.

اسید سالیسیلیک
اسید سالیسیلیک در گروه اسیدهای بتاهیدروکسی قرار می‌گیرد و از نظر لایه‌برداری کیفیت بالایی دارد. این ماده به‌ویژه برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب است زیرا به جدا شدن سلول‌های پوستی مرده از سطح پوست کمک می‌کند و از این طریق مانع از انسداد روزنه‌های پوستی و شکل‌گیری جوش‌های پوستی می‌شود. 

اسید سالیسیلیک نوعی ترکیب محلول در چربی است و به همین دلیل می‌تواند ذرات چربی و سبوم نهفته در روزنه‌های پوستی را حل کند. فواید اسید سالیسیلیک از نظر لایه‌برداری همچنین می‌تواند ظاهر بهتری به روزنه‌های پوستی، پوست‌های کدر و زبر و حتی لکه‌های پوستی بدهد. 

اسید ال-اسکوربیک
اسید ال-اسکوربیک که خالص‌ترین شکل از ویتامین C است، در سال‌های اخیر به‌طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته و فواید متعدد آن برای پوست هم توسط محققان به اثبات رسیده است. اول از همه اینکه اسید ال-اسکوربیک نوعی آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود که از پوست در برابر آسیب‌های زیست‌محیطی محافظت می‌کند. 

ویژگی دیگر اسید ال-اسکوربیک هم این است که به نشانه‌های نمایان پیری پوست مانند خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها جلوه ظاهری بهتری می‌بخشد و حتی به بهتر شدن قوام پوستی ناهموار هم کمک می‌کند. 

اسید آزلائیک
اسید آزلائیک کمتر از دیگر ترکیبات اسیدی مشهور است اما مطمئن باشید که لیاقت توجه بیشتری دارد. این ماده به‌طور طبیعی از گندم، جو و چاودار گرفته می‌شود، و در آزمایشگاه‌های تخصصی به سطح کیفی خاصی برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست می‌رسد. 

اگرچه این ماده در گروه اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی قرار نمی‌گیرد، اما کیفیت لایه‌برداری قوی و کیفیت آنتی‌اکسیدانی قابل توجهی دارد. از میان فواید و مزیت‌های اسید آزلائیک می‌توان به بهتر کردن تغییرات رنگدانه‌ای پوست، اسکارهای ناشی از آکنه و افزایش شفافیت کلی پوست اشاره کرد. علاوه بر اینها، اسید آزلائیک در گروه ترکیبات غیرجوش‌زا قرار می‌گیرد و بنابراین باعث انسداد یا گرفتگی روزنه‌های پوستی نمی‌شود. 

اسید هیالورونیک
اسید هیالورونیک یکی از محبوب‌ترین و موثرترین ترکیبات آبرسان است، اما درواقع اسید نیست. اسید هیالورونیک نوعی مولکول قندی محسوب می‌شود که به‌طور طبیعی در پوست وجود دارد و از طریق جذب رطوبت به‌سوی پوست و حفظ رطوبت در آن، تعادل آب را در پوست حفظ می‌کند. اسید هیالورونیک در گروه ترکیبات غیرجوش‌زا قرار می‌گیرد و بنابراین برای همه انواع پوستی مناسب است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان