//
کدخبر: ۳۸۵۲۷۶ //

تأثیر روغن سیاه دانه برای باردار شدن زن و بهبود باروری مرد

بعد از گذشت یک سال هنوز تست بارداری تان مثبت نشده است و این موضوع حسابی شما و شریک زندگی تان را کلافه کرده؟ حس ناامیدی که دارید کاملا قابل درک است و وقت آن رسیده به سراغ درمان مناسب برای ناباروری بروید. اگر علاقه مند به طب سنتی برای باروری باشید ما روغن سیاه دانه برای باردار شدن را توصیه میکنیم و قصد داریم در این مقاله به این موضوع پرطرفدار بپردازیم.

تأثیر روغن سیاه دانه برای باردار شدن زن و بهبود باروری مرد
به گزارش فرتاک نیوز،

اجازه بدهید با یک مقدمه شروع کنیم و آن اینکه روغن سیاه دانه در اصل بخش جدایی ناپذیر طب هندی است. همچنین طب سنتی شرقی هم قرن هاست که از این روغن گیاهی برای درمان بعضی بیماری ها از جمله حساسیت، گلودرد، مشکلات هورمونی، مشکلات پوستی و سرطان کمک میگیرد.

برمی گردیم به اصل موضوع که بهبود باروری زن با روغن سیاه دانه است. سیاه دانه نیروگاه مواد مغذی به شمار می رود و به صورت طبیعی حاوی اسیدهای چرب مفید مثل امگا3 و 6 و 9 است.

خوب است بدانید که اسیدهای چرب امگا3 یکی از منابع مغذی برای افزایش قدرت باروری زن هستند و متخصص باروری توصیه میکند حداقل سه ماه پیش از اقدام به بارداری، در رژیم باروری خود این ماده مغذی را بگنجانید.

همچنین ناگفته نماند که روغن سیاه دانه برای باردار شدن مناسب است چون پتاسیم، آهن، مس، ویتامین E و ویتامین های گروه B را در خود دارد. این گیاه کهن به دلیل دربرداشتن خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی و همچنین تنظیم سیستم ایمنی گزینه مناسبی برای غنی کردن رژم باروری شما به شمار می رود.

شایان ذکر است یکی از شایع ترین بیماری های زنانه، سندرم تخمدان پلی کیستیک است که از جمله مهم ترین دلایل ناباروری زن هم به شمار می رود. با توجه به این که زمینه تخمدان پلی کیستیک التهاب است، با مصرف روغن سیاه دانه در رژیم باروری خود میتوانید از خواص ضدالتهابی آن بهره مند شوید.

کمک به تولید اسپرم سالم و بهبود قدرت باروری مرد

در مطالعاتی که به بررسی وضعیت مردان بارور و نابارور پرداخته شد، روغن سیاه دانه برای باردار شدن تأثیر چشمگیری داشت. این عصاره گیاهی باعث سریع تر شنا کردن اسپرم مرد و افزایش تعداد اسپرم شده بود.

آیا روغن سیاه دانه برای رابطه جنسی مؤثر است؟

بله.

خبر خوب اینکه این روغن گیاهی برای بهبود ناباروری مرد هم راه حل دارد و آن تأثیر بر اسپرم، مایع منی، سلول های لیدیگ (مسئول ترشح هورمون های مردانه)، ارگان های تولید مثل و هورمون های جنسی است.

روغن سیاه دانه برای باردار شدن فقط مختص زنان نیست بلکه مردان نیز میتوانند مکمل این دانه گیاهی را برای حفظ تعادل هورمونی و افزایش میل جنسی مصرف کنند.

روغن سیاه دانه برای باردار شدن زن فقط نیست بلکه در بهبود باروری مرد هم اثرگذار است.

یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در افزایش قدرت باروری، رابطه جنسی کافی و مناسب است. فراموش نکنید که پس از شناسایی بهترین زمان باروری در چرخه تخمک گذاری، باید رابطه جنسی مناسب همراه با لذت هم داشته باشید.

در مرور 14 مطالعه مشخص شد که روغن سیاه دانه روی سلامت پروژسترون و تستسترون در زنان تأثیرگذار است. هردو هورمون برای باروری و افزایش میل جنسی زن مهم هستند.

آیا مصرف روغن سیاه دانه عوارضی دارد؟

در مورد اینکه آیا مصرف روغن سیاه دانه در بلندمدت عوارضی دارد یا خیر هنوز تردید وجود دارد. از طرفی هیچ مطالعه علمی مستندی از تأثیر مصرف بالای روغن سیاه دانه در رژیم غذایی بر سلامتی فرد خبر نمی دهد.

اما نشانه هایی وجود دارد که از تحریک راش پوستی خبر میدهد. همچنین باید اضافه کنیم خوردن مقدار زیادی روغن سیاه دانه سمی است. علاوه بر این، زیاده روی در مصرف روغن سیاه دانه به کبد و کلیه ها آسیب می زند.

اگر دوره دارودرمانی با داروهایی مثل بتابلاکرها را سپری میکنید بدانید که روغن سیاه دانه با این داروها تداخل دارد. بنابراین پیش از شروع مصرف حتما با متخصص، داروساز  یا پزشک طبیعی در مورد روش مصرف آن مشورت کنید.

آن دسته از افرادی که از روغن سیاه دانه استفاده میکنند نباید فراموش کنند که این ماده گیاهی باعث کاهش لخته خونی و در نتیجه افزایش خطر خونریزی می شود. پس اگر دچار کم خونی هستید نباید به سراغ روغن سیاه دانه بروید.

مقدار مصرف روغن سیاه دانه برای باردار شدن چقدر است؟

به طور کلی مقدار توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه به شرح زیر است:

مصرف خوراکی برای بهبود باروری مرد– 2/5 میلی گرم روغن سیاه را دو بار در روز و به مدت دو ماه مصرف کنید ( توصیه میکنیم دستکم سه ماه پیش از اقدام بارداری مصرف را شروع کنید).

مهم: از خالص بودن محصول، درجه درمان کننده بودن و تأییدیه سازمان غذا و دارو حتما مطمئن شوید.

وقتی صحبت از تلاش برای باردار شدن می شود بسیاری از زوجینی که موفق شدند بچه دار شوند به یاد مشکلات دوران اقدام می افتند. وقتی اقدام به بارداری در بازه زمانی طبیعی بی نتیجه باشد و بیش از یک سال طول بکشد خبر از ناباروری می دهد.

به همین دلیل انتخاب روش های درمانی از جمله طب سنتی فرصت خوبی است برای نجات از این بحران. روغن سیاه دانه برای باردار شدن توصیه بسیاری از پزشکان طبیعی است که در روند درمان، آن را برای زوجین تجویز میکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان