//
کدخبر: ۳۸۳۶۲۶ //

احتمال تبدیل واکسن های کرونا به یک واکسن مشابه آنفولانزا

سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز دوشنبه از هیات مشاوره واکسن خود خواست تا پیشنهادی را برای تبدیل واکسن کووید به یک واکسن سالانه برای اکثر آمریکایی ها بررسی کند. این اقدام در پی مشخص شدن روند تبدیل ویروس کرونا به صورت فعلی آنفولانزا است.

احتمال تبدیل واکسن های کرونا به یک واکسن مشابه آنفولانزا
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان دریافتند: ویروس کرونا در حال تبدیل شدن به یک بیماری فصلی و مشابه آنفلوانزا بوده و احتمال می رود بر این اساس نیاز به تزریق سالانه واکسن کرونا دقیقا مشابه فرایند واکسن آنفلوانزا وجود داشته باشد.

به باور کارشناسان، با توجه به این واقعیت که تلاش ‌ها برای واداشتن مردم به دریافت واکسن‌ های تقویت‌کننده کووید بسیار کمتر از انتظارات بوده است،بنابراین چنین اقدامی تلاش ‌های آتی واکسیناسیون را ساده ‌تر می‌ کند. به گفته مراکز و پیشگیری کنترل بیماری ایالات متحده، در حالی که بیش از ۸۰ درصد از آمریکایی ها حداقل یک دوز از واکسن اصلی کووید-۱۹ را تزریق کرده اند، تنها ۱۶ درصد از افراد بالای ۵ سال واکسن های تقویت کننده به روز شده ای را دریافت کرده اند که در تابستان گذشته تایید شده بود.

بر این اساس اگر سیاستگذاران درمانی توصیه کنند که این مفهوم به سیاست بهداشت عمومی تبدیل شود ، واکسن کووید احتمالاً شبیه واکسن سالانه آنفلوانزا خواهد شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا در اسنادی که در کمیته مشورتی واکس ن‌ها و محصولات بیولوژیکی مرتبط با آن ثبت شده است، خاطرنشان کرد:مجموع شواهد موجود در مورد مواجهه قبلی با ویروس کرونا و واکسیناسیون علیه این بیماری نشان می‌ دهد که در حرکت رو به جلو، بیشتر افراد ممکن است فقط نیاز به دریافت یک واکسن داشته باشند.

این آژانس خاطرنشان کرد:ممکن است تزریق دو دوز برای افراد بسیار جوان، سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی، برای ایجاد محافظت کافی در برابر ویروس کرونا مورد نیاز باشد. به همین دلیل سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مطالعات خود سیستم تایید واکسن سالانه مشابه آنچه برای آنفولانزا استفاده می شود را پیشنهاد کرد.

این آژانس علاوه بر ساده ‌سازی زمان تزریق واکسن کووید-۱۹،  می ‌خواهد همه واکسن ‌های کووید را برای هدف قرار دادن سویه ‌های مشابه تغییر دهد، زیرا این امر باعث می ‌شود واکسن ‌ها قابل تعویض و ساده‌ تر باشند. این آژانس پیشنهاد می ‌کند از دوز های تقویت ‌کننده دو ظرفیتی به ‌روز رسانی ‌شده استفاده شود، که در برابر سویه اصلی کرونا و انواع اومیکرون که اکنون در بسیاری از نقاط جهان غالب هستند، محافظت می‌ کند.

گفتنی است، این پیشنهاد تغییر سیاست با مخالفانی نیز همراه بوده و تعدادی از کارشناسان از جمله برخی از اعضای کمیته مشورتی واکسن سازمان غذا و داروی ایالات متحده از این پیشنهاد شگفت زده شدند.

دکتر پل آفیت، یکی از مشاوران پنل و مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، در این رابطه گفت: من تصمیم دارم باور کنم که آن ها پذیرای مشاوره و نظرات متخصصین هستند و هنوز تصمیم خود را در مورد آنچه که قرار است انجام دهند، قطعی نکرده اند.

دکتر اریک روبین، یکی از مشاوران پنل تخصصی و سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند، نیز در این رابطه گفت: من می ‌خواهم اطلاعاتی در مورد تأثیر فاصله دوز واکسن های کرونا و حداقل داده ‌های مشاهده ‌ای  در این رابطه را ببینم تا بگویم آیا این سیاست درست است یا خیر ؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان