//
کدخبر: ۳۶۸۲۳۶ //

آبله میمونی به زادگاه کرونا رسید

به نظر می رسد دیگر آبله میمونی را نمی توان یک بیماری شایع شده در آفریقا، آمریکای شمالی و غرب اروپا دانست زیرا طی هفته های گذشته گزارش های متعددی از ابتلای افراد به این ویروس در گوشه و کنار جهان ثبت شده است.

آبله میمونی به زادگاه کرونا رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از هندوستان، آبله میمونی در چین نیز مشاهده شده و این موضوع منجر به بروز نگرانی هایی جدی در این کشور پرجمعیت شده است. در این راستا وو زونیو، مدیر بخش همه گیری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، پس از گزارش اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در این کشور به شهروندان هشدار داد نسبت به این بیماری آگاه بوده و توصیه کرد به خارجی‌ها دست نزنید.

 
 
 
 

وی در بیانیه ای، خطاب به مردم پنج توصیه جهت کنترل شیوع عفونت ویروس آبله میمونی در کشور ارایه کرد. اولین توصیه او این بود که با خارجی ها تماس پوستی نداشته باشید.

 وی همچنین به اهمیت تقویت نظارت و پیشگیری از بیماری آبله میمونی اشاره کرده و بر خطر شیوع این ویروس از طریق سفر های بین المللی و تماس نزدیک تاکید کرد.

در خاتمه گفتنی است در زمانی که جهان پس از همه گیری ویروس کرونا کم کم به حالت عادی باز می گشت، خبر شیوع ناگهانی ویروس آبله میمونی بسیاری از کشورها را دچار مشکل کرده است. این ویروس در حال حاضر هند، ایالات متحده و بریتانیا و ۱۰۰ کشور دیگر را درگیر کرده است..

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۲۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان