//
کدخبر: ۳۸۲۷۵۲ //

راهکارهایی برای رهایی از شر غبغب

در حالی که قسمت پایین چانه ممکن است ناحیه نسبتاً کوچکی از بدن باشد،اما این مانع از اهمیت آن نمی شود.در واقع، لایه چربی در این ناحیه از بدن نقش مهمی را هم از نظر زیبایی و هم از نظر پزشکی ایفا می کند.تجمع بیش از حد چربی در قسمت پایین چانه اغلب غیرجذاب و همچنین ناسالم تلقی می شود.

راهکارهایی برای رهایی از شر غبغب
به گزارش فرتاک نیوز،

به دلیل عوامل مختلف از جمله ژنتیک،تغییرات وزن،تغییرات هورمونی و غیره، این چربی به مرور زمان شل شده و کشیده می شود.خوشبختانه،طبق مقالات منتشر شده،در حال حاضر چندین روش درمانی برای کاهش میزان غبغب وجود دارد.در میان گزینه های مختلف،تمریناتی وجود دارد که می تواند به تقویت عضلات گردن و صورت و کاهش این لایه چربی کمک کند.

ورزش هایی که به کاهش غبغب کمک می کند

زمانی که نوبت به کوچک کردن غبغب می‌رسد،درمان‌های سریع و مؤثری مانند لیپوساختار یا لیپوساکشن صورت وجود دارد.این گزینه‌ها و گزینه‌های دیگر باید توسط یک جراح زیبایی ارزیابی شوند تا اطلاعات بیشتری در مورد روش‌های مختلف و خطرات آنها به شما بدهد.از سوی دیگر،تعدادی تمرینات وجود دارد که برخلاف این روش‌ها هیچ عوارض جانبی ندارد و هر کسی می تواند از آنها استفاده کند.این روش در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش،باعث می‌شود که وزنتان و به‌دنبال آن،میزان غبغب شما کم شود.به طور کلی،کارشناسان توصیه می‌کنند که یک برنامه معین برای کاهش وزن داشته باشید،زیرا این یکی از عوامل تعیین‌کننده برای کاهش چربی انباشته در این ناحیه است.با این حال تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که تمرینات بازآموزی عضلانی می‌تواند به بهبود ظاهر صورت،از بین بردن غبغب و کاهش پیری کمک کند.در این‌جا ما ۷ تمرین برای کاهش غبغب را به شما پیشنهاد می‌کنیم اما باید توجه داشت که اگر می‌خواهید نتایج دلخواهتان را بگیرید باید در کنار انجام این تمرینات،سبک زندگی سالمی نیز داشته باشید.

۱.فشار زبان

برای انجام این تمرین،کاملا صاف بنشینید،گردن خود را دراز کنید و صورت خود را طوری به سمت بالا ببرید که انگار می‌خواهید به سقف نگاه کنید.سپس همان‌طور که گردن خود را خم می‌کنید،زبان خود را روی سقف دهان فشار دهید و درنهایت به حالت اولیه برگردید.این تمرین را هر روز ۲۰ بار انجام دهید.

۲.کشیدن لب

این تمرین را می توان با نشستن یا ایستادن انجام داد.لب‌هایتان را تا جایی که ممکن است به سمت پایین بکشید و عضلات گردنتان را منقبض کنید.سپس،در همان حال سرتان را خم کنید تا جایی که چانه‌تان به قفسه سینه برسد.سعی کنید این تمرین را بدون قوس دادن به کمر و یا بالا انداختن شانه انجام دهید و بعد به موقیت اولیه برگردید.این تمرین را هر روز حدود ۲۰ بار انجام دهید.

۳.درست کردن حرف O با کمک لب

برای شروع کاملا صاف بنشینید،گردن خود را به سمت عقب دراز کنید و لب ها را ببندید تا یک O تشکیل شود.لب های خود را در این حالت نگه دارید و گردن خود را تقریباً ۲۰ ثانیه کشیده نگه دارید.سپس به حالت اولیه برگردید و روزانه ۱۰ بار این تمرین را انجام دهید.

۴.غنچه کردن لب‌ها

برای شروع کاملاصاف بایستید،گردن را دراز کرده،سرتان را به سمت بالا ببرید و به سقف نگاه کنید.حالا لب‌هایتان را جمع کرده و سعی کنید تا جایی که ممکن است،آن‌ها را دراز کنید تا در عضلات گردن و چانه احساس سفتی بکنید.لب‌های خود را حداقل ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس به حالت اولیه برگردید.این تمرین را روزانه حدود ۱۵ بار تکرار کنید.

۵.چرخش گردن

کاملا صاف بایستید یا صاف بنشینید،سپس چانه را به شکل نیم دایره از یک شانه به شانه دیگر ببرید.شانه‌ها باید در تمام مدت شل باشند وگرنه ممکن است آسیب ببینید.این تمرین را روزانه ۱۰ بار انجام دهید.

۶. حرکت به طرفین

ابتدا روی زمین بنشینید، یک دست خود را به عنوان تکیه گاه و در فاصله ۶ اینچی از باسن روی زمین قرار دهید.سپس دست چپتان را بالای سر قرار دهید و همزمان که دستتان را آرام فشار می‌دهید،گوش راستتان را روی شانه خود قرار دهید.بع مدت ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس همین کار را برای دست دیگر هم انجام دهید.

۷.بازی مصوت

کاملا صاف بایستید و با دهان کاملاً باز به شکل آرام و واضح شروع به تکرار حروف صدادار کنید.این تمرین را چند بار به مدت ۲ یا ۳ دقیقه در روز تکرار کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۷۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان