//
کدخبر: ۳۸۱۸۲۳ //

فواید باورنکردنی روغن زیتون برای زیبایی

اگر تا به حال استفاده از روغن زیتون را به دست فراموشی سپرده بودید، وقت آن رسیده که تجدید نظر کنید.

فواید باورنکردنی روغن زیتون برای زیبایی
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر تا به حال استفاده از روغن زیتون را به دست فراموشی سپرده بودید، وقت آن رسیده که تجدید نظر کنید. فواید باورنکردنی روغن زیتون برای زیبایی شما را به اینکار ترغیب می کند. اگر فواید باورنکردنی روغن زیتون برای زیبایی را بدانید حتما از فردا مشتری پر و پا قرص آن خواهید شد.

با شوره سر خداحافظی کنید

به گزارش سایت الودکتر، 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید. از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

موهای مرطوب داشته باشید

در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

موهای نرم با روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

روغن زیتون، دوست با پوست

روغن زیتون می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان پوستهای به شدت خشک و آسیب دیده، حساس و چرب از جمله پوست­های لک­دار استفاده شود.

می توانید روغن ­زیتون را به عنوان یک لوسیون بر روی پوست مرطوب بکار ببرید. در صورتی که تمایل دارید از رایحۀ مورد علاقه خود استفاده کنید، می­توانید روغن­ زیتون را با چند قطره اسانس روغنی مخلوط کنید.

برای داشتن دست­هایی نرم، روغن زیتون را به دستهای خود بمالید و دستکش بپوشید تا جذب شود، در طی یک شب تا صبح به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

پاهایتان را قبل از خواب مرطوب و نم دار کنید و سپس با سنگ پا سلول های مرده پاشنه پا را از بین ببرید سپس پاهایتان را با آب و صابون بشویید و بعد با یک حوله کاملاً خشک کنید. بعد کمی روغن زیتون روی پاشنه ها بمالید و با حرکات دورانی پاشنه پا و قسمت هایی را که زبر است حسابی ماساژ دهید، اگر آرنج یا زانوی شما نیز زبر و خشن شده، می توانید به همین روش این قسمت را نرم و لطیف کنید. اجازه دهید روغن زیتون چندین دقیقه روی بدن شما باقی بماند، سپس به آرامی پاهایتان را با جوراب نخی بپوشانید. هنگام جوراب پوشیدن مواظب باشید جوراب روغن پاهایتان را پاک نکند. بهتر است تا صبح با جوراب بخوابید و صبح اثر روغن زیتون را روی پاهایتان ببینید.

دفع سنگ آسان‌تر با مصرف «روغن زیتون» / «دستور غذایی خاص» برای بیماران مبتلا به مشکلات صفرا

پاک کننده طبیعی

می­تواند به عنوان پاک ­کننده پوستهای چرب، خشک، حساس و مستعد آکنه استفاده شود. نصف فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری از یک صابون ملایم مایع و ۲ قاشق غذاخوری آب و ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یک مخلوط کن بریزید و آرام این مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود، سپس این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید. هر بار می توانید مقدار کمی از این مخلوط را در کف دست تان بریزید و با حرکات دورانی روی پوست صورت تان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت تان را آب بکشید. شما می توانید روزانه دوبار از این پاک کننده استفاده کنید.

ناخن هایتان را به روغن زیتون بسپارید

روغن زیتون تاثیراتی فوق العاده در رشد و سلامت ناخن های شما دارد، شما می توانید روغن زیتون را به روش هایی مختلف برای سلامت ناخن هایتان به کار ببرید. برای کمک به رشد ناخن ها، نصف فنجان گوجه فرنگی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه انگشتان تان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس انگشتان تان را آب بکشید و با حوله ای آنها را خشک کنید. گوجه فرنگی دارای بیوتین است، بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن ها و مو است. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن ها و کوتیکول ها کمک می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۸۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان