//
کدخبر: ۳۸۱۳۱۶ //

این رژلب جدید ویروس‌ها را می‌کشد!

رژلب یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی است و تاثیر جدی در تقویت اعتمادبه‌نفس بسیاری از خانم‌ها دارد. اما جالب اینکه به‌زودی می‌تواند راهکار موثری در برابر بیماری‌ها باشد زیرا محققان به‌تازگی رژلبی بر پایه کرنبری طراحی و تولید کرده‌اند که قابلیت مقابله با ویروس‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌ها را دارد.

این رژلب جدید ویروس‌ها را می‌کشد!
به گزارش فرتاک نیوز،

مرطوب‌کننده، حجم‌دهنده، مات، براق و... انواع رژلب هستند که می‌توان هنگام خرید در رنگ‌های مختلف خریداری کرد. اما به‌تازگی می‌توان ضدویروس را نیز به ویژگی‌های رژلب اضافه کرد. گروهی از محققان اسپانیایی موفق شدند رژلبی طراحی و تولید کنند که قابلیت غیرفعال‌کردن ویروس‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌ها را دارد.

رژلب کرنبری و مقابله با بیماری‌ها

برای طراحی و تولید این محصول ضدویروس، محققان به تاثیرات محصولات طبیعی و به‌طور مشخص کرنبری توجه کردند. دلیل انتخاب کرنبری این است که مطالعات علمی متعدد خواص ضدمیکروبی را تایید می‌کند و در واقع ثابت شده که عصاره کرنبری با ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها مقابله می‌کند.

محققان توانستند از این میوه رنگ قرمز تیره‌ای به‌دست آورند که قابلیت مقابله با عوامل بیماری‌زا را دارد. این ماده رنگی با پایه کرم رژلب حاوی کره کاریته، ویتامینE، پروویتامینB5، روغن باباسو و روغن آووکادو مخلوط شد.

آرایش؛ راهکار غیرفعال‌شدن ویروس‌ها و باکتری‌های مقاوم

رژلب کرنبری با کشت‌های حاوی ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های مختلف در تماس بود. براساس نتایج محققان که در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شد، این محصول طی پنج ساعت پس از استفاده، قابلیت غیرفعال‌کردن طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها مانند باکتریوفاژ6، یروس‌های بدون پوشش از جمله باکتریوفاژ MS2، باکتری‌های مقاوم به چند دارو مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی‌سیلین، اشرشیاکلی، مایکوباکتریوم‌اسمگماتیس و قارچ کاندیدا‌آلبیکنس را دارد.

به‌گفته محققان، محصول جدید می‌تواند راهکار محافظت در برابر بسیاری از بیماری‌ها باشد و به مقابله با اپیدمی بیماری‌ها کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان