//
کدخبر: ۳۵۳۶۷۵ //

نعناع فلفلی دشمنی برای میکروب‌ها

یک کارشناس‌ارشد گیاهان دارویی گفت: از دو هزار سال پیش تاکنون، از بهترین گیاهان دارویی درطب سنتی محسوب می‌شود.


نعناع فلفلی دشمنی برای میکروب‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

میترا توکلی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: نعناع فلفلی گیاهی با قدرت شفابخش بالا و طعم و عطری قوی است که از دو هزار سال پیش تاکنون، از بهترین گیاهان دارویی درطب سنتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف دمنوش یا عصاره روغنی این گیاه آرام بخش است و سلامت بدن را حفظ می‌کند.

 توکلی با اشاره به خواص نعنا فلفلی، عنوان کرد: عنصر اصلی این گیاه مانتول و تانن است که با ارزش‌ترین قسمت ساختار طبیعی آن محسوب می‌شوند.

این کارشناس‌ارشد گیاهان دارویی با اشاره به اینکه هزاران سال است که از گیاه نعناع فلفی برای درمان بیماری‌های مختلف دستگاه گوارش استفاده می‌شود، ادامه داد: سازمان جهانی سلامت نیز استفاده از عصاره روغنی نعناع فلفلی را برای درمان سندرم روده تحریک‌پذیر و رفع مشکلاتی مانند ورم معده به رسمیت شناخته است.

وی عنوان کرد: نعناع فلفلی باعث افزایش ترشح صفرا، بهبود هضم غذا، رفع سنگینی معده و کاهش اشتها می‌شود.

توکلی تصریح کرد: نعناع فلفلی ضد باکتری است، به همین دلیل میکروب‌های دهان را می‌کشد، مانتول موجود در آن نیز باعث خوشبو شدن نفس‌تان می‌شود.

این کارشناس‌ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: نعناع فلفلی ضد تشنج بوده، حالت تهوع و استفراغ را رفع می‌کند و خواص ضدالتهابی آن معده را به حالت طبیعی باز می‌گرداند.

وی عنوان کرد: عصاره روغنی نعناع فلفلی خاصیت ضدالتهابی دارد و آرام بخش است، به همین دلیل مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند و دردهای مربوط به قولنج، نفخ و سوءهاضمه را کاهش می‌دهد.

توکلی افزود: دمنوش این گیاه می‌تواند سندروم روده تحریک‌پذیر و یبوست را بهبود ببخشد و به بهتر شدن عملکرد عضلات مجاری گوارشی کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان