//
کدخبر: ۳۸۰۷۶۱ //
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

نقش رژیم غذایی مدیترانه‌ای در درمان ناتوانی جنسی

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی یکی از مهم‌ترین چالش‌های سلامتی مردان در دنیای امروز محسوب می شود.

نقش رژیم غذایی مدیترانه‌ای در درمان ناتوانی جنسی
به گزارش فرتاک نیوز،

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی یکی از مهم‌ترین چالش‌های سلامتی مردان در دنیای امروز محسوب می شود. این مشکل در افراد از هر گروه سنی شیوع دارد و به علت عوامل مختلفی مانند مصرف برخی داروها، سیگار کشیدن، استفاده از مواد مخدر یا الکل ایجاد می شود، متاسفانه در پی یافتن یک راه حل سریع بیشتر اوقات مردان از وضعیت سلامتی زمینه ای خود چشم پوشی می کنند که باید برای حل مشکل رفع شوند. این گروه از افراد از داروهای خانگی گرفته تا مکمل ها تقریبا همه چیز را برای بهبود مشکلات عملکردی خود امتحان می کنند. در حالی که این بیماری با مصرف قرص قابل درمان است، اما یک راه دیگر برای غلبه بر این مسئله داشتن رژیم غذایی سالم است. محققان اخیرا اظهار می دارند پیروی از یک نوع خاص رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامتی و مشکل اختلال نعوظ در مردان کمک کند.

اختلال نعوظ چقدر شایع است؟

به گزارش ایندیاتایمز، اختلال نعوظ ناتوانی و ناکارآمدی جنسی در مردان است که در آن آلت قادر نیست به وضعیت نعوظ برسد یا در آن حالت باقی بماند، بنابراین فرد نمی‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی در آمیزش جنسی داشته باشد. در این شرایط مردان می توانند میل جنسی سالمی داشته باشند، اما بدن به این نیاز آنها پاسخ نمی دهد و بیشتر اوقات هم به دلیل استرس بیش از حد اتفاق می افتد. اختلال نعوظ به صورت گاه به گاه نادر است در حالی که به صورت مکرر هم می‌تواند نشانه ای از مشکلات اساسی زمینه ای باشد که نیاز به درمان دارد. داده‌ها حاکی از آن است که از هر 5 مرد 1 نفر مشکل اختلال نعوظ را تجربه می‌کند و با افزایش سن تعداد آنها بیشتر هم می‌شود.  

اختلال نعوظ

همانطور که همه ما می‌دانیم غذایی که می‌خوریم علاوه بر تامین انرژی به سلامت و دوری از بیماری نیز کمک می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد مردانی که برنامه غذا نزدیک به رژیم مدیترانه‌ای دارند کمتر با مشکل اختلال نعوظ روبرو می‌شوند. این امر در تحقیقی به راهنمایی دکتر اسکات آر بائو، استادیار پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو برای سنجش اهمیت داشتن یک رژیم غذایی سالم برای کنترل عملکرد نعوظ مشخص شد.

برای این مطالعه تیم محققان داده های جمع آوری شده قبلی را برای بررسی دانشگاه هاروارد که روی بیش از 21 هزار مرد و کیفیت رژیم غذایی آنها پس از هر چهار سال بین سال‌های 1986 تا 2014 انجام شده است، مورد بررسی قرار دادند.

اختلال نعوظ

نتیجه نهایی درباره اختلال نعوظ

در پایان مشخص شد مردانی که گزینه‌های غذایی آنها نزدیک به رژیم مدیترانه‌ای است شانس کمتری برای ابتلا به اختلال نعوظ در هر سنی دارند. علاوه بر این مردان زیر 60 سال که رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کردند و خطر ابتلا به بیماری مزمن را کنترل می‌کردند کمتر دچار اختلال نعوظ می‌شدند.

رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ای به دلیل مزایای بی شمار آن برای سلامتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این رژیم غذایی به دلیل مزایای امیدوار کننده سلامتی به عنوان سالم ترین رژیم غذایی در سال 2019 انتخاب شد. رژیم غذایی مدیترانه ای براساس غذاهای سنتی است که مردم در کشورهای نزدیک به دریای مدیترانه از جمله یونان، فرانسه و ایتالیا می خورند. اساس این رژیم غذایی سبزیجات، میوه ها، گیاهان، آجیل، لوبیا، غلات کامل و چربی‌های سالم است.

اختلال نعوظ

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان