//
کدخبر: ۳۸۰۴۰۴ //

راهکارهای جدید برای کنترل کرونا در موج جدید همه گیری

گزارش های بین المللی نشان دهنده بحرانی شدن شرایط همه گیری کرونا در گوشه و کنار جهان بوده و در این شرایط اوضاع برخی کشورها از قبیل هندوستان و چین رو به وخامت می رود.

راهکارهای جدید برای کنترل کرونا در موج جدید همه گیری
به گزارش فرتاک نیوز،

همزمان با اوج گیری امواج جدید کرونا در گوشه و کنار جهان، بسیاری از مردم نگران هستند که چگونه می توانند در میان اپیدمی سه گانه ویروس های تنفسی، آنفلوانزا و همچنین تهدید قریب الوقوع همه گیری مجدد کووید ۱۹ در امان  بمانند؟

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل جدیدی را در رابطه با موج جدید همه گیری کرونا و محافظت از خود در شرایط زمستان پیش رو ارائه داده اند که به باور آن ها می تواند به پیشگیری از شرایط وخیم کمک کند.

در این میان نخستین توصیه اساسی این است که اگر مشکوک به ابتلا به آنفلوانزا یا کرونا هستید حتما خود را قرنطینه کنید. به یاد داشته باشید که فعالیت های پیشگیری و کنترل عفونت برای جلوگیری از شیوع بسیار مهم بوده و در این مسیر، اجزای کلیدی عبارتند از: پیشگیری و کنترل عفونت، واکسیناسیون؛ و مداخلات  بهداشتی.

موضوع مهم دیگری که همه مردم باید به ان توجه داشته باشند، رعایت پروتکل های بهداشتی است. به خاطر داشته باشید همه گیری کرونا تمام نشده و باید برای حفظ سلامت خود و جامعه، دستورات بهداشتی را رعایت کنید.

به طور کلی باید اذعان داشت که مقابله با همه ‌گیری کرونا دشوار است، توصیه می شود مطمئن شوید که اخبار را از کانال ها و مراکز بهداشتی معتبر دنبال می کنید زیرا در این شرایط حجم زیادی از اخبار زرد و غیر واقعی در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. این بسیارخوب است که خود را مطلع نگه دارید، اما اطلاعات غلط می تواند برای شما خطرناک باشد.

استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست ها را به ویژه در هنگام حضور در اجتماعات و مراکز شلوغ فراموش نکرده، حتما نسبت به تزریق واکسن کرونا و دوزهای تقویتی یادآور اقدام و در نهایت سعی کنید ذهن خود را از افکار و اخبار منفی دور نگهدارید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان