//
کدخبر: ۳۸۰۱۲۵ //
سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال چیست؟ علائم و درمان را بشناسید

علائم و درمان سندرم تونل کارپال را در این نوشتار بشناسید.

سندرم تونل کارپال چیست؟ علائم و درمان را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توان به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش توانایی در گرفتن اشیاء و ... اشاره کرد.

سندرم تونل کارپال چیست؟

 درد در کف دست می‌تواند به دلیل شرایط پزشکی مختلف ایجاد شود.

این درد می‌تواند به دلیل نوعی آسیب به تاندون‌ها، استخوان‌ها، مفاصل یا اعصاب در کف دست ایجاد شود.

درد در کف دست ممکن است ثابت یا متناوب باشد

درد مداوم یا متناوب به علت درد بستگی دارد، در موارد معدودی، فعالیت و حرکت دست، شدت درد را افزایش می‌دهد، درد در کف دست ممکن است بسته یا باز شدن کف دست را محدود کند که اغلب در استفاده روزانه از دست اختلال ایجاد می‌کند.

 مشخصه درد در کف دست ممکن است از یک درد مبهم تا یک درد خنجری و تیز متغیر باشد،  گاهی اوقات درد در کف دست ممکن است یک درد ارجاعی و ناشی از بیماری‌های ستون فقرات و عصب گردن و بسته به بیماری و علت درد می‌تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد.

یکی‌از علل شایع درد دو طرفه کف دست، آرتروز است

بیماری سندرم تونل کارپال

 هنگامی که فردی مبتلا به سندرم تونل کارپال باشد این تونل در مچ دست فشرده یا ملتهب می‌شود و بر عصب میانی و تاندون‌هایی که از آن عبور می‌کنند، فشار وارد می‌کند.

ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توان به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش توانایی در گرفتن اشیاء و ... اشاره کرد که علائم اغلب به تدریج شروع شده و ممکن است شب یا زمانی که فرد برای اولین بار از خواب بیدار می‌شود، بدتر شود.

 

راه های درمان سندرم تونل کارپال

 ازجمله این عوامل می‌توان به پوشیدن بریس یا آتل، اجتناب یا تنظیم فعالیت‌هایی که ممکن است علائم را تشدید کند، مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن، دریافت داروهای تجویزی، مانند تزریق استروئید یا لیدوکائین، یوگا و طب سوزنی یا درمان‌های کایروپراکتیک اشاره کرد.

 با این حال، درد دست گاهی اوقات می‌تواند نتیجه یک مسئله زمینه‌ای مانند عفونت، التهاب یا نوروپاتی محیطی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۱۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان