//
کدخبر: ۳۷۶۴۳۷ //

چگونه از سرایت بیماری در خانواده پیشگیری کنیم؟

این یک مشکل رایج است که یکی از افراد خانواده بیمار می شود و بیماری به سرعت به سایر اعضای خانواده سرایت می کند. در حالی که همیشه نمی توان از بیمار شدن در زمانی که فردی در خانه بیماری واگیردار دارد جلوگیری کرد اما راهکارهایی برای پیشگیری وجود دارد.

چگونه از سرایت بیماری در خانواده پیشگیری کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) راه های زیادی را ارائه می دهد که می توانید احتمال بیمار شدن خود را به حداقل برسانید و سالم بمانید. به این ترتیب، اگر بیمار هستید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا خانواده خود را از  سرایت بیماری  مصون نگاه دارید.

اگر شخص دیگری بیمار است

نکات مهم برای پیشگیری از  سرایت بیماری  به خودمان در زمانی که فرد بیمار در خانه شما وجود دارد این است که قرار گرفتن در معرض میکروب ها را به حداقل برسانید. 

دست های خود را به دفعات بشویید. علاوه بر تمام دفعاتی که در حالت عادی آنها را شست و شو می دهید، مانند بعد از استفاده از توالت و قبل از غذا خوردن، همچنین باید هر زمان که به چیزهایی دست می‌زنید که اعضای بیمار خانواده آنها را لمس کرده‌اند، دست هایتانرا بشویید. اگر آب و صابون در دسترس ندارید و دستانتان به وضوح آلوده نیست، از ژل یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

اسباب بازی هایی را که کودکان بیمار به طور کامل و مکرر با آنها بازی می کردند تمیز کنید.
از غذا یا نوشیدنی به همراه فنجان یا ظروف غذاخوری استفاده نکنید و مطمئن شوید که تمام ظروف پس از استفاده با آب داغ و صابون تمیز شوند.

از دست زدن به صورت خود اجتناب کنید. انتقال میکروب ها از دستان شما به چشم، بینی یا دهان آسان است.

علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا

اگر همسر شما بیمار است، احتمالاً بهتر است در اتاق های جداگانه بخوابید. اگر این گزینه قابل انجام نیست، حداقل سعی کنید رو به رو در جهت مخالف بخوابید و ملحفه های خود را به طور مکرر در آب داغ بشویید یا هنگام خواب از ماسک صورت استفاده کنید اینگونه احتمال  سرایت بیماری  را به حداقل رسانده اید.

از بوسیدن و در آغوش گرفتن افراد بیمار خودداری کنید. سرماخوردگی و بسیاری از عفونت‌های تنفسی دیگر از طریق قطرات پخش می‌شوند. این اساساً به این معنی است که میکروب ها در بزاق و ترشحات بینی شما زندگی می کنند و از طریق بزاق و ترشحات پخش می شوند، وسیدن یا تماس نزدیک می تواند شما را با آن میکروب ها در تماس قرار دهد و به سرایت بیماری کمک کند.

توجه داشته باشید که تقریباً هر چیزی که توسط یکی از اعضای بیمار خانواده لمس شود، مانند کنترل ، می تواند به طور بالقوه دارای میکروب باشد. برخی از انواع ویروس های سرماخوردگی می توانند برای چند روز روی اشیاء زندگی کنند، بنابراین تمیز کردن کامل هر چیزی که می تواند توسط اعضای خانواده به اشتراک گذاشته شود ضروری است و از سرایت بیماری جلوگیری می کند..

اطمینان حاصل کنید که از حوله دستی مشابه شخص بیمار استفاده نمی کنید.

از تماس میان مسواک هایتان،زمانی که در جای خود قرار داررند پیشگیری کنید.

با داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، هیدراته و استراحت کافی از خود مراقبت کنید تا سرایت بیماری را به حداقل برسانید. وقتی از بچه های بیمار مراقبت می کنید انجام این کارها سخت است، اما سعی کنید تا حد امکان عادت های خوب خود را حفظ کنید تا بدن شما فرسوده نشود.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، هر سال واکسن آنفولانزا بزنید، به خصوص اگر بچه های کوچکی در خانه دارید.

به فرزندان خود بیاموزید که عادات سالمی مانند شستن دست و عطسه کردن در آرنج یا دستمال کاغذی را رعایت کنند. بچه‌ها انواع میکروب‌ها را از مدرسه یا مهدکودک به خانه می‌آورند و سرایت بیماری به اعضای خانواده آغاز می شود.عادات بهداشتی خوب می تواند به کاهش بیماری در خانواده شما کمک کند.

اگر شما کسی هستید که بیمار است

بیشتر نکات بالا در اینجا نیز اعمال می شود، اما شما می توانید چند کار اضافی برای محافظت از دیگران در برابر میکروب های خود انجام دهید و سرایت بیماری را کنترل کنید.

در دستمال کاغذی یا آرنج خود سرفه یا عطسه کنید، نه دست. این به شما کمک می کند تا احتمال انتقال میکروب های خود را از طریق انتقال قطرات یا هنگام لمس اشیاء اطراف خانه به حداقل برسانید.

دستمال های کثیف خود را بلافاصله پس از استفاده دور بریزید. گذاشتن دستمال های کثیف در اطراف خانه می تواند به سرایت بیماری درخانه شما کمک کند.

اگر بیماری مسری دارید و باید با کسی مانند نوزادی که از او مراقبت می کنید، باشید باید از ماسک استفاده کنید.

سعی کنید با به حداقل رساندن زمان صرف شده با اعضای خانواده خود را منزوی کنید و زمانی که در یک اتاق هستید فاصله 6 فوتی را رعایت کنید تا به بهترین نحو از سرایت بیماری جلوگیری کنید.

تا جایی که می توانید از تهیه غذا برای دیگران خودداری کنید. اگر مجبورید برای کسی غذا درست کنید، ابتدا دستان خود را کاملا بشویید.

گاهی اوقات، حتی بهترین تلاش شما نمی تواند از سرایت بیماری در خانواده جلوگیری کند. اگر یکی از اعضا علائم سرماخوردگی دارد که به‌خصوص شدید به نظر می‌رسد یا بیش از 10 روز طول می‌کشد، همیشه ایده خوبی است که با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید سرماخوردگی شما به چیزی جدی‌تر تبدیل نشده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۴۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان