//
کدخبر: ۳۷۴۷۷۹ //
معاون فنی انتقال خون کرمانشاه:

شاخص اهدای سلول‌های بنیادی در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است/لزوم همکاری بیشتر برای اهدای سلول‌های بنیادی در استان

معاون فنی انتقال خون کرمانشاه گفت:شاخص اهدای سلول‌های بنیادی در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است و بر لزوم همکاری بیشتر برای اهدای سلول‌های بنیادی در استان تاکید کرد.

شاخص اهدای سلول‌های بنیادی در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است/لزوم همکاری بیشتر برای اهدای سلول‌های بنیادی در استان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر اسداللهی گفت: سلول‌های بنیادی، سلول‌های قابل تمایز به اشکال مختلف در سایر سلول‌های بدن هستند که این سلول‌های تمایز نیافته می‌توانند در بسترهای آزمایشگاهی تکثیر و به سلول‌های دیگر و یا به عنوان‌های دیگر در بدن تبدیل شوند. 

معاون فنی انتقال خون کرمانشاه افزود:سلول بنیادی امروزه در جامعه کاربرد بالایی در درمان دارد و برای بیماری‌هایی مانند سرطان خون و سایر بیماری‌های کم علاج می‌توان از این راه به عنوان آخرین راه نجات بخش و امید بخش استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شاخص اهدای سلول‌های بنیادی در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است ودر مرکز پیوند استان کرمانشاه در بیمارستان امام رضا (ع) از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد پیوند موفق مختلف از طریق سلول‌های بنیادی انجام شده است.

اسداللهی خاطرنشان کرد:افراد داوطلب در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال که تمایل به اهدای سلول‌های بنیادی دارند می‌توانند در روزهای شنبه و یکشنبه به پایگاه مرکزی انتقال خون کرمانشاه واقع در بلوار بنت‌الهدی رو‌به‌روی فرمانداری مراجعه نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان