//
کدخبر: ۳۷۱۹۵۰ //

ویتامین B۵ چه فواید برای پوست دارد؟

ویتامین B5 یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است که تاکنون تاثیر آن بر سلامت پوست کمتر مورد بحث قرار گرفته است که در این مطلب به تاثیر این ویتامین بر روی سلامت و زیبایی پوست اشاره می کنیم.

ویتامین B5 چه فواید برای پوست دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

استفاده از محصولات مراقبت از پوستی که حاوی ترکیبات ویتامینی هستند، می‌تواند برای داشتن پوست جوان، درخشان، شاداب و دارای انعطاف‌پذیری بالا مفید باشد. احتمالا تا به امروز با محصولات حاوی ویتامین A (مثل رتینول) و ویتامین C برخورد داشته‌اید، اما آیا از محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین B5 هم استفاده کرده‌اید؟ 

این ماده که گاهی اوقات با عنوان پرو‌‌ـ‌ویتامین B5 در فهرست مواد تشکیل‌دهنده محصولات مختلف شناخته می‌شود، ظرفیت خوبی برای بازگرداندن قابلیت کشسانی یا انعطاف‌پذیری پوست دارد و رطوبت پوست را هم حفظ می‌کند. دکتر دیان دیویس (متخصص پوست‌ومو) بیشتر درباره ویتامین B5 و مراقبت از پوست توضیح می‌دهد.

چرا وجود ویتامین B5 در محصولات مراقبت از پوست مهم است؟ 

 ویتامین B5 برای تکثیر و تقسیم سلولی در سلول‌های پوست مهم است و قابلیت انعطاف‌پذیری یا الاستیسیته پوست را هم ترمیم می‌کند. همین ویژگی‌ها یعنی اینکه وجود ویتامین B5 در محصولات مراقبت از پوست می‌تواند به کاهش چین‌وچروک‌های پوستی کمک کند، استحکام پوست را افزایش دهد و به رفع تیرگی پوست هم کمک برساند.

علاوه بر اینها، ویتامین B5 به پوست متصل می‌شود و آب را درون پوست نگه می‌دارد تا از این طریق به مرطوب‌سازی پوست کمک کرده باشد. بنابراین ویتامین B5 برای مبارزه با خشکی پوست موثر است، احتمال شکل‌گیری قرمزی در سطح پوست را کاهش می‌دهد، بافت یکدست‌تری به پوست می‌بخشد و نقش مثبتی در داشتن پوست جوان و هیدراته ایفا می‌کند. 

ویتامین B5 در کدام محصولات کاربرد دارد و برای چه کسانی مناسب است؟ 

ویتامین B5 معمولا در مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های آبرسان وجود دارد. به‌گفته دکتر دیویس، همه انواع پوستی می‌توانند از مزیت‌های ویتامین B5 بهره‌مند شوند اما این ترکیب ویتامینی مخصوصا برای کسانی مفید و موثر است که دارای پوست خشک هستند زیرا ویتامین B5در برابر رطوبت مانند یک آهن‌ربای طبیعی عمل می‌کند. 

 

چگونه ویتامین B5 را به روتین مراقبت از پوست اضافه کنیم؟

به‌طور کلی راه‌های گوناگونی برای افزودن ویتامین B5 به روتین مراقبت از پوست وجود دارند و معمولا با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و ماسک‌های مخصوص پوست می‌توان این ماده ویتامینی را به برنامه مراقبت از پوست اضافه کرد.

سرم‌های پوستی آبرسان برپایه ویتامین B5 معمولا می‌توانند یک تا دو بار در روز استفاده شوند. این محصولات حالتی ابریشمی به پوست می‌بخشند و نقش مثبتی در احیای رطوبت و شادابی پوست ایفا می‌کنند. 

ماسک‌های برپایه ویتامین B5 هم بیشتر از همه برای افرادی مناسب هستند که پوستشان دهیدراته است. ماسک‌های حاوی ویتامین B5 در کنار اسید هیالورونیک می‌توانند تعادل آب را در پوست برقرار کنند و حالتی شاداب و لطیف به پوست صورت بدهند. 

اگر می‌خواهید از ویتامین B5 برای مقابله با خشکی، پوسته‌ریزی یا تحریکات پوستی در دیگر قسمت‌های بدن کمک بگیرید، کرم‌های پوستی حاوی ویتامین B5 می‌توانند گزینه مناسبی باشند. 

وجود ویتامین B5 در کنار دایمتیکون معمولا به تسکین خشکی پوست کمک می‌رساند و حالت مستحکم‌تر و سفت‌تری به پوست می‌دهد. ویتامین B5 با بیشتر ترکیبات در محصولات مراقبت از پوست سازگاری دارد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان