//
کدخبر: ۳۵۸۰۲۸ //

خواص اعجاب انگیز نارگیل برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

نارگیل اعجاب انگیزترین میوه گرمسیری است که دارای خواص بی شماری می باشد.

خواص اعجاب انگیز نارگیل برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو
به گزارش فرتاک نیوز،

نارگیل دارای خواص بسیار متنوعی می باشد. در کل طعم شگفت انگیز و غیر معمول میوه های گرمسیری جالب است. درختان نارگیل حتی در زمانی که دایناسورها روی زمین زندگی می کردند، رشد می کردند، با این حال امروزه آنها را یکی از مفیدترین گیاهان روی کره زمین می دانند. از چوب و ریشه درخت نارگیل برای تولید کالاهای خانگی و مبلمان استفاده می شود و برای پرکردن تشک های مرغوب، برگ ها و الیاف این درخت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خواص دارویی نارگیل

نارگیل سرشار از ویتامین های B و C، نمک های معدنی، آهن، پتاسیم، سدیم، کلسیم و همچنین فروکتوز، گلوکز، ساکارز می باشد. تمام عناصر موجود در نارگیل دارای خواص شگفت انگیزی هستند؛ از جمله: کمک به درمان اسهال، بهبود بینایی، بهبود بیماری های مربوط به دستگاه ادراری، اختلالات عصبی، درمان ناتوانی های جنسی، بیماری های کلیوی، کنترل عالی بر سطح قند خون ، با هدف بهبود ترشح انسولین و پیشگیری از دیابت.

 

استفاده از نارگیل در صنعت زیبایی و آرایشی

نارگیل با توجه به خواص مفیدی که دارد به طور گسترده در ساخت ماسک ها و کرم ها، نرم کننده ها و شامپوهای مو استفاده می شود. شیر نارگیل به پوست لطافت و نرمی می بخشد، تعادل طبیعی پوست را حفظ می کند، پوست را مرطوب و نرم می کند، در برابر اثرات مضر محیطی آن را محافظت می کند، همچنین دارای اثر ضد التهابی و آرام بخش است.

روغن آن برای بدن و صورت استفاده می شود زیرا قادر به حفظ نرمی پوست، حفظ تعادل و رنگ طبیعی است؛ همچنین، به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند و دارای خواص عالی است که امکان استفاده ایمن را برای التیام زخم ها و حتی سوختگی ها فراهم می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان