//
کدخبر: ۳۷۰۱۶۵ //

داشتن موهایی سالم و خوشرنگ با نارنگی

اگر شما هم مثل من عاشق میوه‌های تابستانی هستید، ممکن است کمی از فرا رسیدن پاییز دلخور شوید هرچند این فصل زیبا با محصولات خاص خود را دارد و در این میان نارنگی عالمی دارد: نارنجی خوش عطر این میوه پاییزی سرشار از مواد مفید است.

 داشتن موهایی سالم و خوشرنگ با نارنگی
به گزارش فرتاک نیوز،

میوه‌های پاییزی رنگ‌های قوی‌تری دارند و به همین دلیل هم از نظر تغذیه‌ای اهمیت خاصی پیدا می‌کنند اما این میوه‌ها تنها خواص خوردنی ندارند؛ مثلا نارنگی برای موهای شما هم بسیار مفید است.

این میوه خوش رنگ و بو سرشار از ویتامین C است که به ساخت پروتئین کلاژن کمک می‌کند؛ این بافت همبند برای رشد و سلامت مو بسیار مهم است. ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند که آن نیز برای داشتن موهایی سالم مفید است؛

نارنگی منبع خوبی از ویتامین B۱۲ است که ریزش مو را کاهش می‌دهد، رشد مو را تقویت می‌کند و روند سفیدی را به تاخیر می‌اندازد. فریدا وستمن، متخصص تغذیه به پیور وو گفت که نارنگی می‌تواند ظاهر شدن موهای خاکستری را کمی به تأخیر بیندازد.

ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کند و ویتامین A با افزایش تولید سبوم به بدن کمک می‌کند تا هیدراته بماند. نارنگی منبعی غنی از این مواد است. روغن نارنگی هم به دلیل خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی‌کنندگی، به درمان شوره، خشکی پوست سر و سایر عفونت‌های مو کمک می‌کند.

در جهان، سه روش برای استفاده از نارنگی جهت داشتن موهایی سالم رایج است:

استفاده از آب نارنگی: یکی از روش‌های آسان برای استفاده از نارنگی خوردن آن است اما یک روش موثرتر نیز وجود دارد؛ کافی است آب یک عدد نارنگی را به یک لیوان ویتامین C جوشان اضافه کرده و قبل از شستشو، موهای خشک خود را با آن ماساژ دهید، اگر یک قاشق چای خوری از روغن مورد علاقه خود به این ترکیب اضافه کنید (مثلا روغن نارگیل یا بادام) جذب بهتری روی موها خواهد داشت. بعد از ۳۰ دقیقه موها را بشویید و حالت دهید.

استفاده از دم‌کرده پوست نارنگی: چای گیاهی نارنگی نیز برای داشتن موهایی سالم کاربرد دارد. چای را با پوست خشک نارنگی درست کنید؛ نارنگی را پوست بگیرید، آن را در قطعات کوچک برش دهید و بگذارید برای چند روز خشک شود. خلال پوست نارنگی آماده نیز قابل خریداری است. آن را دم کنید و روی موهای خشک یا مرطوب ماساژ دهید، آبکشی کنید و به صورت معمول حالت دهید.

روغن نارنگی: این روغن بسیار ارزشمند است و به همین دلیل در بسیاری از محصولات زیبایی به کار برده می‌شود. روغن نارنگی را همانطور که از هر روغن دیگری استفاده می‌کنید به کار ببرید و یا آن را با روغن‌های دیگر مخلوط و استفاده کنید. اگر شوره سر، خارش، پوست سر خشک یا عفونت دارید این روغن به دلیل خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی‌کنندگی کمک زیادی به شما می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان