//
کدخبر: ۳۶۸۵۹۷ //

دانش آموزان این خوراکی ها را با خود داشته باشند

یک کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم صرف میان وعده از سوی دانش آموزان، از والدین خواست تا خوراکی های مفید و انرژی زا برای این وعده دانش آموزان لحاظ کرده و در کوله پشتی آنها قرار دهند.

دانش آموزان این خوراکی ها را با خود داشته باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

نیلوفر حیدری در گفت و گویی، با اشاره به اهمیت میان وعده ها گفت: برای تنظیم غلظت خون نیاز است که افراد هر چهار تا شش ساعت یکبار موادغذایی مصرف کنند و در همین راستا نیاز است که حتما برای دانش آموزان که چندین ساعت متوالی در مدرسه هستند، خوراکی هایی به عنوان میان وعده در نظر گرفته شود.

وی افزود: صرف میان وعده ها به تنظیم قند خون کمک کرده و همین امر موجب بهبود عملکرد طبیعی مغز شده و قدرت یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد.

حیدری با بیان اینکه میان وعده ها نباید صرفا سیرکننده باشند، گفت: میان وعده ها وعده مهمی هستند و با توجه به اینکه دانش آموزان در سن رشد قرار دارند نیاز است که این وعده های مهم از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشند. در همین راستا استفاده از خوراکی هایی مانند چیپس و پفک و غلات حجیم شده در این وعده اصلا توصیه نمی شود.

این کارشناس تغذیه گفت: برای این وعده یکی از گزینه های مناسب لقمه های غذای خانگی مانند لقمه نان و پنیر و سبزی، تخم مرغ آبپز، لقمه کوکو یا کتلت و... است.

وی افزود: همچنین برای این وعده استفاده از خشکباری مانند انجیر خشک، توت خشک، بادام زمینی و یا خرما، نخودچی کشمش و برگه های زردآلو توصیه می‌شود.

حیدری مصرف میوه ها را هم برای میان وعده بسیار مناسب دانست و افزود: میوه هر فصل برای میان وعده ها توصیه می شود که در فصل پاییز و زمستان بهترین میوه ها همان سیب و پرتقال است.

این کارشناس تغذیه گفت: از سبزی هایی مانند هویج و گل کلم و کرفس هم می‌توان در میان وعده دانش آموزان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کیک و بیسکویت چندان برای این وعده توصیه نمی شود، اما در حد یک بار در هفته مجاز است و می توان از آن در میان وعده دانش آموزان استفاده کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان