//
کدخبر: ۳۶۵۵۹۱ //

شرایط کرونایی در این استان ناپایدار است

به گفته مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسن کرونا، خطر ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.


شرایط کرونایی در این استان ناپایدار است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر بهزاد نجف پوردر تشریح وضعیت بیماری کووید 19، و چالش های پیش رو و انتظارات از گروه هدف، اظهار کرد: افزایش سفرهای داخلی و خارجی، ماه محرم و مراسم این ماه، آیین اربعین، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، عادی انگاری شرایط توسط عموم، وضعیت بسیار نامطلوب استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استقبال نکردن مردم از تزریق نوبت یادآور واکسن، تبلیغات منفی و ضد واکسن در برخی رسانه های مجازی، از مهم ترین چالش های موجود در اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا است.

مقابله با کرونا با استفاده از سه رکن اساسی

دکتر نجف پور، با تاکید بر شرایط ناپایدار موجود در استان قزوین از نظر ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا، به سه رکن اساسی مقابله با این بیماری، شامل: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا تأکید کرد.

وی اظهار کرد:  اطلاعات استخراج شده از موارد فوتی نشان می دهد در 14 درصد موارد فوت شده، هیچ گونه سابقه ای از تزریق واکسن علیه بیماری کرونا وجود نداشت. وی افزود که در سایر افراد فوتی که سابقه دریافت واکسن داشتند، 97 درصد، بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنان سپری شده بود، پس انجام به موقع واکسیناسیون نوبت یادآور در کلیه واجدان شرایط، به ویژه در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود که شش ماه از آخرین دوز دریافتی واکسن افراد، ملاک تزریق دوز یادآور است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان