//
کدخبر: ۳۵۶۱۹۹ //

آبله میمون وارد استان قزوین نشده است

قزوین_ رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون هیچ گزارش رسمی مبنی بر ابتلاء به آبله میمون در کشور به ما ارسال نشده است.

آبله میمون وارد استان قزوین نشده است
به گزارش فرتاک نیوز،

با اشاره به شیوع بیماری آبله میمون در قزوین اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارش رسمی مبنی بر ابتلاء به آبله میمون در کشور به ما ارسال نشده است.

رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: دو راه انتقال بیماری آبله میمون از طریق حیوان به انسان و چرخه انتقال انسان به انسان وجود دارد که در اینجا ممکن است بیماری آبله از طریق سایر حیوانات من جمله جوندگان مانند موش یا سمور نیز منتقل شود.

وی افزود: علائم این بیماری تب، درد عضلانی و بدن و ضعف است و عواملی همچون بروز آبله ناگهانی در بدن و بزرگ شدن غده لنفاوی در قسمت‌های مختلف بدن از علائم مشهود این بیماری است که البته این بیماری نسبت به آبله بسیار خفیف‌تر است.

این مسئول ابراز کرد: مدت زمان ابتلاء به این بیماری بین ۶ الی ۱۳ روز و یا ۵ الی ۲۱ روز متفاوت است.

وی ادامه داد: طریق انتقال بیماری از انسان به انسان نیز از طریق تماس نزدیک و تنفس است که رعایت بهداشت فردی، بهداشت دست و پوست، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، گندزدایی سطوح و اشیا، اصلاح تهویه در اماکن و مراکز عمومی و همچنین استفاده از ماسک بسیار در پیشگیری این بیماری اثرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه بیماری آبله میمون مشابه کویید است گفت: این بیماری از طریق سفر به مناطق شیوع بیماری و یا ارتباط انسان با حیوانات مزبور منتقل می‌شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان