//
کدخبر: ۳۶۵۴۴۸ //

سیر صعودی ابتلا به آبله میمونی در جنوب شرق استرالیا

مقامات بهداشتی ایالت ویکتوریا واقع در جنوب شرق استرالیا اعلام کردند که طی هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به آبله میمونی در این ایالت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سیر صعودی ابتلا به آبله میمونی در جنوب شرق استرالیا
به گزارش فرتاک نیوز،

ایالت ویکتوریای استرالیا در حال حاضر ۵۹ مورد تایید شده ابتلا به این بیماری را گزارش کرده و گزارش‌ها حاکیست که تنها ظرف یک هفته گذشته در این ایالت ۲۰ مورد جدید ابتلا به آبله میمونی شناسایی شده است.

"دبورا فریدمن"، معاون رئیس بهداشت ایالت ویکتوریا اعلام کرد: تا زمانی که ذخایر واکسن آبله میمونی تحویل داده نشود، تعداد مبتلایان به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی همچنین افزود: ما در حال حاضر روزانه شاهد چند مورد ابتلا به آبله میمونی هستیم در حالی که قبلاً شاهد یک یا دو مورد ابتلا به این بیماری در هفته بوده ایم. روند مبتلایان آبله میمونی افزایشی است و فکر می‌کنم این افزایش همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، به نظر می رسد همه موارد جدید ابتلا به این بیماری به دلیل تماس نزدیک با افراد مبتلا بوده و همه موارد ابتلا به آبله میمونی هم مربوط به مردانی نبوده که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند.

"مری آن توماس"، وزیر بهداشت ویکتوریا نیز گفت که این ایالت در حال حاضر مقدار محدودی واکسن برای مقابله با ویروس دارد.

او همچنین اعلام کرد: انتظار داریم واکسن های بیشتری برای مقابله با این بیماری در ماه سپتامبر ارائه شود.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، علائم آبله میمونی شامل بثورات پوستی، تب، لرز، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی و خستگی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان