//
کدخبر: ۳۶۲۱۱۰ //

هنوز به قله موج هفتم نرسیدیم/ دو راه بیشتر نداریم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت موج هفتم کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

هنوز به قله موج هفتم نرسیدیم/ دو راه بیشتر نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد مهدی گویا، در گفتگو با خبر ساعت ۲۱، در خصوص افزایش آمار فوتی‌های کرونا و احتمال رسیدن به قله موج هفتم، گفت: تعداد موارد ابتلاء از یکی دو ماه گذشته در کشور به تدریج رو به کاهش بود و ما به یک نقطه‌ای رسیده بودیم که در روز کمتر از ۲۰۰ مورد ابتلاء داشتیم.

وی افزود: الان نزدیک به ۱۰ هزار مورد ابتلاء در کشور داریم. موارد مرگ ناشی از این بیماری در کشور ما رسیده بود به کمتر از چهار مورد در روز، الان رسیده به چیزی حدود ۷۰ یا ۸۰ مورد، موارد بستری نیز کمتر از ۴۰ مورد بود الان رسیده به چیزی حدود ۱۴۰۰ مورد و اینها نشان می‌دهد این بیماری دارد به سرعت پیشرفت می‌کند.

گویا ادامه داد: ما هنوز به قله بیماری نرسیدیم که بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم، تنها دو راه هم بیشتر نداریم؛ یکی اینکه واکسن تزریق کنیم، دوم اینکه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. ما در رابطه با نوبت یادآور واکسن بارها و بارها تأکید کردیم، من تقاضایم از هموطنان این است که این موضوع را جدی بگیرید، موضوع شوخی بردار نیست، کسانی که مبتلا به این بیماری شوند ممکن است جان خود را از دست بدهند.

گویا درباره برنامه وزارت بهداشت برای کنترل شیوه نامه‌های بهداشتی و میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون، افزود: اگر حقیقت را بخواهم بگویم میزان استقبال مردم از واکسن ظرف دو سه هفته اخیر افزایش پیدا کرده و نزدیک به حدود ۱۰۰ هزار مورد واکسیناسیون در روز هم رسیده بودیم، ولی این ۱۰۰ هزار مورد اصلاً ما را قانع نمی‌کند، ما باید عقب ماندگی خود را جبران کنیم، خصوصاً به چند دلیل؛ یک اینکه کسانی هستند که مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند ودر معرض ابتلاء قرار دارند و باید اطمینان حاصل کنیم که این‌ها واکسن را بزنند، دوم بچه‌های کوچک که گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال دارند. رده پوشش واکسیناسیون ما متأسفانه پایین بوده، اگر مدارس بخواهد بازگشایی شود، این بچه‌ها واکسینه نشده باشند، جان خودشان نه تنها در معرض خطر است، جان یک عده بچه دیگری هم که آنها ممکن است عارضه زمینه‌ای داشته باشند در معرض تهدید قرار بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان