//
کدخبر: ۳۵۹۰۹۱ //

واکسن بدون استفاده از ماسک کافی نیست

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بر اهمیت استفاده از ماسک و تزریق واکسن برای مصون ماندن از خطرات کرونا تاکید کرد.

واکسن بدون استفاده از ماسک کافی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم قادری، در برنامه تهران بیست شبکه ۵ سیما، تصریح کرد: در حال حاضر در فاز افزایش اولیه زیر سویه جدید کووید ۱۹ قرار داریم.

وی ادامه داد: وقتی یک ویروس جدید وارد زندگی بشر می‌شود اتفاقات متعددی رخ می‌دهد. اگر ویروسی مانند کووید ۱۹ دارای سرایت پذیری بالایی باشد تا زمانی که با سطح ایمنی بشر به یک تعادلی نرسد، به روند تکامل خود ادامه خواهد داد.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به استفاده از ماسک برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: استفاده از ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اصولاً ما با یک روش نمی‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم و نباید این گونه فکر کنیم که با دریافت واکسن دیگر نیازی به استفاده از ماسک نداریم یا بالعکس. این اشتباهی بود که برخی از کشورها مرتکب شدند و اتفاقاً نتیجه آن ایجاد واریانت و پیک‌های جدید کرونا شد.

قادری افزود: سطح اثربخشی واکسن‌ها به گونه‌ای است که تقریباً نزدیک به هم می‌باشند و این گونه نیست که بگوییم یک واکسنی خیلی خوب است و یا واکسن دیگر ضعیف عمل می‌کند. تمام واکسن‌هایی که تأیید شده اند در بررسی‌های آماری انجام شده میزان اثربخشی یکسان و نزدیک به یکدیگر داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت واکسن و ایجاد ایمنی در بدن، تا حد قابل قبولی از شدت گرفتنِ بیماری و مرگ و میر جلوگیری می‌شود اما واکنش‌ها در خصوص انتقال و ابتلاء به این بیماری میزان اندکی مؤثر هستند که به همین دلیل تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر این نکته که شهروندان برای دوز یادآور خود اقدام کنند، گفت: تنها برای شرایط خاص، مثلاً خانم‌های باردار یا افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند و یا حتی داروهای خاصی مصرف می‌کنند، در زمان مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن، شرایط خود را به همکاران ما اطلاع دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۰۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان