//
کدخبر: ۳۶۰۰۸۳ //
دوش آب سرد

دوش آب سرد؛ با فواید آن آشنا شوید

دوش آب سرد می تواند فوائد بسیاری برای انسان داشته باشد.

دوش آب سرد؛ با فواید آن آشنا شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از افراد این روزها دوش آب سرد را به عنوان یک شیوه آب درمانی در برنامه روزانه خود قرار داده اند و از دوش آب سرد برای آرامش و ریلکس شدن و حتی درمانی استفاده می کنند. 

مزایای اصلی گزارش شده توسط افرادی که به طور منظم دوش آب سرد می گیرند در زیر ذکر شده است:

کاهش سطح استرس: دوش آب سرد به طور منظم مقدار کمی استرس به بدن شما تحمیل می کند که منجر به فرآیندی به نام سفت شدن می شود. این بدان معنی است که سیستم عصبی شما به تدریج به کنترل سطوح متوسط استرس عادت می کند. این فرآیند به شما کمک می کند دفعه بعد که در یک موقعیت استرس زا قرار گرفتید، بهتر با آن مقابله کنید. 

سطح هوشیاری بالاتر: دوش آب سرد بدن شما را بیدار می کند و حالت هوشیاری بالاتری را القا می کند. سرما همچنین شما را تحریک می کند تا نفس عمیق تری بکشید، سطح اکسیژن را در سراسر بدن کاهش می دهد و به تمرکز شما کمک می کند. بنابراین دوش آب سرد شما را در طول روز آماده و متمرکز می کند.

مطالعات علمی نشان داده اند که گرفتن دوش آب سرد تعداد گلبول های سفید خون را در بدن شما افزایش می دهد. این سلول های خونی از بدن شما در برابر بیماری ها محافظت می کنند. 

افزایش اراده: برای تحمل سرما برای مدت طولانی، نیاز به یک ذهن قوی است. با گنجاندن دوش آب سرد در برنامه روزانه خود، اراده خود را تقویت می کنید که به بسیاری از جنبه های زندگی روزمره کمک می کند.

کاهش وزن: تحقیقات نشان داده است که دوش آب سرد (و به طور کلی قرار گرفتن در معرض سرما)، علاوه بر افزایش مستقیم متابولیسم، تولید چربی قهوه ای را تحریک می کند. چربی قهوه ای نوع خاصی از بافت چربی است که به نوبه خود با سوزاندن کالری، انرژی تولید می کند. بنابراین، دوش آب سرد ابزاری موثر برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند.

مزایای دیگر دوش آب سرد 

• رفع خارش پوست

• هشیار کننده

• افزایش گردش خون

• کاهش درد عضلانی بعد از تمرین

• کاهش وزن 

• درخشان کردن مو و پوست

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان